در مجمع وسپهر چه گذشت؟

در مجمع وسپهر چه گذشت؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات با حضور 90 درصد سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات با حضور 90 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای اعتمادی، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

 
 

آقای غریب پور مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به 1399/12/30 به صورت زیر ارايه دادند:

جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت گروه مالی سپهر صادرات طبق طبقه بندی سازمان بورس اوراق بهادار تهران در صنعت سرمایه گذاری قرار گرفته است. با توجه به اینکه این شرکت در دو حوزه سرمایه گذاری خرد و شرکت داری فعالیت دارد، بنابراین رقبای اصلی این شرکت را باید کلیه شرکت‌های صنعت سرمایه گذاری و چند رشته‌ای صنعتی در نظر گرفت. ارزش بازار شرکت‌های فعال در صنعت سرمایه گذاری و چند رشته‌ای صنعتی مجموعا در انتهای سال 1398 برابر با 1,368,350 میلیارد ریال و در پایان سال 1399 برابر با 6,817,066 میلیارد ریال است که رشدی 398 درصدی را در سال 1399 به همراه داشته است.

در حال حاضر سهم از بازار گروه مالی سپهر صادرات 3.3 درصد و شرکت از لحاظ ارزش بازار رتبه 7 و از لحاظ سرمایه در رتبه 11 قرار دارد.

 
وضعیت پرتفوی شرکت:

شرکت‌های موجود در پرتفوی بورسی که مالکیت بیش از یک درصد آن‌ها متعلق به گروه مالی سپهر صادرات است، در جدول زیر نشان داده شده است:

 
اطلاعات مالی تلفیقی گروه:
 

همانطور که مشاهده می‌شود درآمد عملیاتی شرکت به مبلغ 43.994.751 میلیون ریال رسده و نسبت به سال 1398 از 14 درصد رشد برخوردار بوده است.

برنامه‌های آتی شرکت:
  • تبدیل شرکت از سرمایه گذاری به هلدینگ چند رشته ای.
  • افزایش سرمایه گروه مالی از 30 هزار میلیارد ریال به 150 هزار میلیارد ریال.
  • عرضه سهام شرکت‌های سرمایه پذیر بر بازار سرمایه.
  • شناسایی فرصت‌های جدید سرمایه گذاری با نرخ مناسب (ورود به حوزه معدن و ایجاد هلدینگ ساختمانی).
  • تبدیل شرکت آرمان توسعه مهر خوارزمی به نهاد مالی و انتقال سهام‌های زیر ده درصد از گروه به آن شرکت.
  • کسب سود پایدار و قابل تکرار با بهینه سازی و تنوع بخشی پرتفوی.

 

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی شهود امین قرايت گردید و مواردی که دارای ابهام بود از جانب هیات ريیسه مجمع تشریح گردید:

در خصوص بند 4 در رابطه با صورت مالی شرکت‌های زیر مجموعه که در اختیار حسابرس قرار نگرفته است عنوان شد: با توجه به این که صورت مالی شرکت‌های زیر مجموع در تاریخ 30 اسفند می‌باشد گزارش در اختیار حسابرس قرار نگرفته است.

در خصوص بند 5 در رابطه با ارزش منصفانه دارایی‌های شرکت توسعه فناوری خوارزمی که به دلیل عدم ارايه اطلاعات صحت سرقفلی آن برای حسابرس مشخص نشده است عنوان شد. در حوزه IT برای شناسایی سرقفلی اختلاف نظر وجود دارد و موضوع این بند مربوط به این اختلاف نظر می‌باشد.

در خصوص بند 6 در رابطه با سرفصل سرمایه گذاری‌های بلند مدت عنوان شد: بند مربوط به مصوبه هیات مدیره در خصوص طبقه بندی نماد ثمسکن می‌باشد. سهم جزو سرمایه گذاری‌های بلند مدت شرکت می‌باشد.

در خصوص بند 7 در رابطه با اسناد مالکیت دو فروند شناور مربوط به شرکت فرعی توسعه انرژی سپهر که به حسابرس ارايه نشده است عنوان شد: شرکت انرژی سپهر شکایت کیفری علیه مدیران وقت انجام داده و پرونده در دادسرا می‌باشد. شرکت هم چنین توقیف شناور‌ها را از قوه قضاییه درخواست نموده است. پیگیری در این خصوص ادامه دارد.

 

در انتها به ازای هر سهم 1006 ریال معادل 90 درصد سود کل تقسیم گردید، موسسه حسابرسی ارقام نگر آریا به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی آزمودگان به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد