پیش‌بینی بورس 13 مرداد / کدام گروه‌ها پیش‌رو خواهند بود؟

پیش‌بینی بورس 13 مرداد / کدام گروه‌ها پیش‌رو خواهند بود؟

بازار سرمایه امروز با رشد تقاضا همراه شد همچنین سیگنال‌های ريیس جمهور جدید به روند مثبت بازار کمک کرد. اما بازار فردا به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با رشد قابل توجه خود در کانال یک میلیون و 375 هزار واحدی قرار گرفت. عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار امروز را با روندی تعادلی و بعضا با افزایش قیمت سپری کردند. اما روند بورس فردا به چه صورت خواهد بود؟

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد با توجه به سخنان رهبر انقلاب مبنی ادامه ‌ندادن مذاکرات برجام، نرخ دلار در محدوده‌های بالای 23 هزار تومان تثبیت شود. وی افزود: سهم‌هایی که اصلاح قیمتی داشتند، روند و چشم‌انداز مثبتی را برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سماوی در بخش دیگری اشاره کرد: شرایط بازار در حال حاضر متعادل است. اما باید توجه داشته باشیم زمانی که یک سهمی 15 تا 20 درصد رشد می‌کند و افزایش قیمت دارد با یک روند اصلاحی مواجه می‌شود و این مساله غیر طبیعی نیست. در حال حاضر هم رشدی با شیب کم را در بازار داریم.

این کارشناس بازار تاکید کرد: در سال جاری همراه با افزایش نرخ‌ها نمادهای گروه‌های مواد غذایی و دارویی می‌توانند برای سرمایه‌گذاری جذاب باشند. زیرا قیمت نهایی آن‌ها با توجه به تورم به نظر می‌رسد رقم‌های جذابی باشند.

وی افزود: از دیگر گروه‌های مطرح در بازار سهام می‌توانیم به کانه‌های فلزی و اوره‌ای‌ها اشاره کنیم. همچنین نمادهای گروه پتروشیمی هم اگر نرخ‌های خوراک خود را در گزارشات به صورت شفاف اعلام کنند روند خوبی را خواهند داشت.

سماوی در پایان پیش‌بینی کرد: با توجه به ابهامات پیش رو بازار یعنی کابینه دولت ريیسی، ارزش معاملات بورس و فرابورس و بحث نهایی برجام به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده شاخص در محدوده‌های یک میلیون و 320 تا 400 در نوسان باشد.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هرروز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد