صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی حمایت کند

صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی حمایت کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در صورت پشتیبانی صندوق توسعه ملی از شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه، شاهد...

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره صندوق توسعه ملی و کمک به بخش خصوصی برای حفظ سرمایه‌ها برای آینده اقتصاد کشور گفت: هدف از تشکیل صندوق توسعه ملی توسعه اقتصادی کشور و تخصیص درآمدهای نفتی به بخش سرمایه‌گذاری بوده چرا که رشد تولید ملی و بهبود معیشت مردم را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه صندوق توسعه ملی، محلی برای سرمایه‌گذاری و افزایش درآمدها است تا بتواند ‌موجب توسعه شده و ‌نرخ رشد 8 درصدی اقتصاد را به تحقق نزدیک کند، افزود: این صندوق می‌تواند در اولویت نخست به عنوان پشتیبان بازار سرمایه به بهبود نظام اقتصادی کشور کمک کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون شک، غفلت از بازار سرمایه، هزینه‌هایی به نظام اقتصادی کشور وارد می‌کند که بهتر است این صندوق با ارايه تسهیلات مناسب ارزی به شرکت‌های بورسی، توانمندی‌های آنان را در عرصه اقتصاد کلان کشور بیش از پیش افزایش دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی باید در بخش‌های اقتصادی کشور انجام شود، خاطرنشان کرد: در صورت پشتیبانی صندوق توسعه ملی از شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه، شاهد قوت گرفتن این بازار و بازگشت اعتماد مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار های داخلی خواهیم بود و همچنین سرمایه‌گذاری صندوق در بورس، جان دوباره‌ای به آنها می‌بخشد.

محبی نجم آبادی یادآور شد حمایت صندوق توسعه ملی از شرکت‌های بورسی باعث افزایش ارزش سهام و رونق بازار سرمایه خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد