نهایی کردن اسناد توسعه تجاری دوجانبه میان ایران و اندونزی

نهایی کردن اسناد توسعه تجاری دوجانبه میان ایران و اندونزی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز برای نهایی کردن اسناد توسعه تجاری دوجانبه با وزیر بازرگانی اندونزی دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- که به‌عنوان ريیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی به جاکارتا سفر کرده است، در ادامه سفر خود به این کشور امروز با «ذوالکفلی حسن»، وزیر بازرگانی این کشور دیدار کرد. در این دیدار دو طرف برای نهایی کردن اسناد توسعه تجاری دوجانبه پیش از سفر ريیس‌جمهوری به این کشور با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

زارع پور پیش از آن نیز به همراه مهدی صفری- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه -جلسه‌ای با تعدادی از تجار اندونزیایی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور داشت که در پایان این دیدار تاکید کرد که با برطرف کردن موانع می‌توان مبادلات تجاری ایران و اندونزی را به‌سرعت چند برابر کرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش مبادلات تجاری ایران و اندونزی با حل شدن موانع

همچنین مطابق برنامه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوپر اپلیکیشن اندونزیایی گوجک (Gojek) و توکوپدیا (Tokopedia) به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین این کشور که هر دو از شرکت‌های زیرمجموعه هولدینگ گوتو (GoTo) به شمار می روند، بازدید می‌کند. هولدینگ گوتو پس از ادغام گوجک و توکوپدیا در 17 ماه می 2021 تاسیس شد و شرکت‌های زیرمجموعه آن، پر بازدیدترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در اندونزی محسوب می‌شوند.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازدید از کالج اسلامی جامعة المصطفی اندونزی و سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان این کالج از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر ريیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی و هیيت همراه به جاکارتا خواهد بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد