چگونه با سهام عدالت وام بگیریم؟

چگونه با سهام عدالت وام بگیریم؟

خبر‌ها حکایت از آن دارد که قرار است به سهامداران سهام عدالت وام 7 میلیون تومانی پرداخت شود. این وام چه شرایطی دارد و چگونه سهامداران می‌توانند آن را دریافت کرد؟

به گزارش نبض بورس، دوباره موضوع پرداخت وام با سهام عدالت مطرح شده است و این بار قرار است به سهامداران سهام عدالت وام 7 میلیون تومانی پرداخت شود. جزيیات و نحوه پرداخت این وام چگونه است؟

کدام بانک‌ها وام سهام عدالت می‌دهند؟

بانک مرکزی اعلام کرد که پنج بانک «ملی»، «ملت»، «صادرات»، «تجارت» و «رفاه» این وام 7 میلیون تومانی را پرداخت می‌کنند و متقاضیان می‌توانند به این بانک‌ها برای دریافت وام مراجعه کنند.

البته اردیبهشت ماه سال جاری بود که مسيولین وعده دادند که همه بانک‌ها به چرخه پرداخت وام سهام عدالت وارد شوند، اما هم اکنون تنها پنج بانک این وام را پرداخت خواهند کرد.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که هر بانک باید 200 هزار فقره وام 7 میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت کند که بنابراین با توجه به اینکه 5 بانک می‌توانند این وام را پرداخت کنند می‌توان نتیجه گرفت که در مجموع یک میلیون فقره وام 7 میلیون تومانی به متقاضیان باید پرداخت کنند.

این در حالی است که تعداد دارندگان سهام عدالت در مجموع حدود 50 میلیون نفر می‌باشند.

وام سهام عدالت نقد است یا به صورت کارت اعتباری پرداخت می‌شود؟

در شیوه‌نامه اجرایی این وام آمده است که اعتبار کارت رفاهی برای خرید کالا‌ها و خدمات از فروشگاه‌ها و پذیرنده‌های طرف قرارداد با این پنج بانک است؛ بنابراین این وام پول نقد نیست.

اقساط این وام چند ماهه و چقدر است؟

بابت دریافت 7 میلیون تومان وام سهام عدالت، دریافت کننده باید یک سال و نیم اقساط آن را پرداخت کند و قسط ماهانه آن رقمی در حدود 446 هزار تومان می‌باشد.  

بانک مرکزی اعلام کرده که نرخ سود این وام براساس مصوبات شورای عالی پول و اعتبار است. در آخرین مصوبه این شورا نرخ تسهیلات بانکی 18 درصد اعلام شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد