چلوکبابی ها تک به تک بیکار می شوند / سیر کردن...

چلوکبابی ها تک به تک بیکار می شوند / سیر کردن...

ريیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران اظهار داشت: بسیاری از اعضای صنف ما تغییر کاربری دادند و افرادی که واحد‌های آنها...

با حذف یارانه قبلی و تصویب نرخ‌های جدید برای برخی کالاهای اساسی بدون شک نرخ غذا در رستوران‌ها افزایش یافت. قشر متوسط دیگر مانند گذشته نمی‌تواند گاهی اعضای خانواده خود را به رستوران ببرد و برای همه آنها به تعداد غذا تهیه کند. از سوی دیگر تغییر روزانه نرخ گوشت و مرغ باعث بلاتکلیفی و در نهایت متضرر شدن رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها می‌شود. نگاه کوتاهی به خیابان‌های شهر نشان می‌دهد که مانند گذشته از این صنف استقبال نمی‌شود.

گسترش نیوز در خصوص وضعیت تغییر نرخ منو‌های چلو کباب پس از افزایش هزینه‌های تولید و میزان تقاضا به گفت‌وگو با علی اکبر نریمانی، ريیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران پرداخت.

نریمانی در خصوص تاثیر نرخ جدید گوشت و مرغ بر منوی غذا‌ها اظهار کرد: با افزایش نرخ گوشت و مرغ و به دنبال آن تغییر قیمت‌های منو قطعا قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد. از زمانیکه نرخ یک سری کالاهای اساسی افزایش یافته است، ما به علت وضعیت بد اقتصادی مردم زیر 10 درصد نیز به قیمت‌ها اضافه کرده‌ایم. با همین مقدار افزایش نیز فروش اعضا صنف ما به یک سوم رسیده است.

اعضا تغییر کاربری دادند

ريیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران ضمن تاکید بر اینکه چلوکبابی‌ها متضرر هستند، افزود: بسیاری از اعضای صنف ما تغییر کاربری دادند و افرادی که واحد‌های آنها اجاره‌ای بود تخلیه کردند. درحال‌حاضر تنها افرادی به این کار ادامه می‌دهند که حرفه دیگری بلد نیستند و امیدوارند که در آینده وضعیت بهتری داشته باشند.

قیمت چلوکباب چطور مشخص می شود؟

نریمانی در خصوص نحوه تعیین نرخ انواع چلوکباب و چلوکباب کوبیده نیز گفت: تعیین نرخ انواع چلوکباب و چلوکباب کوبیده به حداقل و حداکثر کیفیت و وزن غذا بستگی دارد، اما در همین شهر تهران متاسفانه درکنار خیابان و سطح شهر برخی افراد اقدام به تهیه چلوکباب کوبیده و چلوخورش با کیفیت پایین مواد اولیه و حداقل‌ترین وزن ممکن می‌کنند و با نرخ بسیار پایین به مردم می‌فروشند.

مشکلات اصلی این صنف

وی با اشاره به مشکلات صنف خود بیان کرد: درحال‌حاضر ارزش افزوده، گرانی مواد اولیه و انرژی، مالیات از مشکلات اصلی صنف ما است. این موضوع را به صورت مکتوب و در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان کردیم.

نریمانی در خصوص میزان تقاضا بعد از گرانی مواد اولیه گفت: میزان تقاضا در حد صفر است اما ریزش و انصراف از صنف ما بسیار بیشتر بوده است.

گوشت خر در کبابی ها

وی با توجه به انتشار ویدیو هایی در فضای مجازی مبنی بر استفاده رستوران‌ها از گوشت خر، بیان کرد: من هم در فضای مجازی این ویدیو‌ها را مشاهده کردم اما شخصا تا به حال صنف چلو کباب به این موارد برخورد نکرده است.

عرضه غذای نامرغوب اما ارزان!

ريیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران در پایان با اشاره به افزایش شدید نرخ برنج اظهار کرد: تخلف افرادی که از اتحادیه پروانه دارند بسیار کم است. اما واحد‌های زیر زمینی که پروانه ندارند امکان هر چیزی برایشان وجود دارد و مردم نیز به علت گرانی و وضعیت بد اقتصادی برای سیر کردن شکم خانواده خود به سراغ واحدهای بدون مجوز می‌روند و این واحدها با پایین‌ترین کیفیت و وزن، اقدام به تهیه چلوکباب و چلو خورش هایی می‌کنند. از مردم درخواست می‌کنم که هیچوقت از این گونه واحد‌ها خرید نکنند چون زیر نظر اتحادیه نیستند و از دست ما کاری برای شکایت آنها بر نمی‌آید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد