صعود شاخص کل به کانال جدید / آخرین روز معاملات امسال چگونه است؟

صعود شاخص کل به کانال جدید / آخرین روز معاملات امسال چگونه است؟

شروع معاملات امروز بازار سهام با روند صعودی شاخص‌سازان همراه شد و شاخص کل بعد از رشد 1/3 درصدی به یک میلیون و 307 هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل در جریان معاملات امروز بازار سهام کانال یک میلیون و 300 هزار واحد را پس گرفت و این موضوع از جنبه‌هایی باعث امیدواری است. از طرفی هم زمزمه‌هایی در رابطه با افزایش دامنه نوسان مطرح شده است که این موضوع نیز می‌تواند چراغ امیدی برای بازار سهام باشد.

 

به عقیده کارشناسان معاملات مثبت هفته آخر بازار سهام به این دلیل است که صندوق‌های بادرآمد ثابت به نمادهای شاخص‌ساز پول تزریق کردند.

اما مثبت شدن شاخص کل بازار سهام دلیل بر تعادل بورس نیست و بازار سهام در وهله اول باید به شرایط قبلی خود از لحاظ دامنه نوسان بازگردد و بعد حجم و ارزش معاملات نیز باید افزایش پیدا کند.

به عقیده کارشناسان تحلیل بازار سخت است و نمی‌توان گفت چه اتفاقی خواهد افتاد. در روز پایانی سال احتمالا تزریق نقدینگی کم است. اما باید توجه داشت که تعداد نمادهای مثبت و منفی چقدر هستند که در حال حاضر تعداد نمادهای منفی زیاد است.

همچنین نمادهای بزرگی چون شستا به زودی افزایش سرمایه می‌دهند و سهامداران هم به مجامع نیز نزدیک می‌شوند و این موضوع می‌تواند باعث شود تا بورس کمی جان دوباره بگیرد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد