پیش‌بینی بورس بعد از تعطیلات / فشار فروش در بازار بعد از تعطیلات موقتی است

پیش‌بینی بورس بعد از تعطیلات / فشار فروش در بازار بعد از تعطیلات موقتی است

چند روزی است که بازار سرمایه به دلیل گسترش کرونا تعطیل شده است. پیش‌بینی کارشناسان از روند بورس بعد از تعطیلی‌ها چه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه در روزهای گذشته روند مثبتی را گذراند. شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد رسید و معاملات خرد بورس هم توانست رکورد خوبی را ثبت کند. در یک ماه گذشته بازار سرمایه با روند مثبت نمادهای کوچک بازار پیش رفت. تا جایی که شاخص کل هم‌وزن به کانال 400 هزار واحد رسید و رشد قابل توجهی را داشت.

بازار سرمایه در روزهای گذشته با لیدری گروه‌های پالایشی پیش رفت. گزارش‌های مالی شرکت‌های پالایشی و افزایش نرخ در این گروه به روند مثبت بازار کمک کرد تا دیگر گروه‌های وابسته به این نمادها تحرکات صعودی را داشته باشند.

در هفته‌های گذشته تقاضا در بازار شدت گرفت و میزان صف‌های فروش روند کاهشی گرفتند. تا جایی که قفل نمادهای کوچک بازار شکسته شدند و نقدینگی وارد این نمادها شد. میزان نقدینگی و سرمایه در گردش بازار، در این روزها اندک بوده و نتوانسته تمامی گروه‌ها را مثبت کند و به طور مقطعی صنابع مختلف توانستند روند مثبتی را داشته باشند.

حالا چند روزی است که بازار سرمایه به دلیل گسترش کرونا تعطیل شده است. پیش‌بینی کارشناسان از روند بورس بعد از تعطیلی‌ها چه خواهد بود؟

حمیدرضا دانش کاظمی، کارشناس و نماینده کانون‌ها در شورای عالی بورس درباره روند بازار در روزهای آینده گفت: مجامع شرکت‌های بورسی به طور کلی اخبار مثبتی را به بازار سرمایه داده‌اند. گزارش‌های منتشر شده در مجامع نشان می‌دهد شرکت‌ها درآمدهای خوبی را کسب کرده‌اند.

وی افزود: بعد از تعطیلی‌های چند روز به نظر می‌رسد با فشار عرضه در بازار مواجه باشیم البته این اتفاق موقتی خواهد بود و دوباره بازار به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد.

کاظمی درباره روند بازار بعد از روی کار آمدن ريیس جمهور جدید اظهار کرد: تحرکات بازار بستگی به انتخاب وزاری اقتصادی دارد گزینه‌های پیشنهادی و پیش‌بینی شده نشان می‌دهد که دید مثبتی نگاه به بازار سرمایه دارند و سیگنال‌های مثبتی را به بازار می‌دهند.

دانش کاظمی در بخش دیگری درباره تاثیر کسری بودجه سال جاری بر بازار سهام گفت: طبیعتا به دلیل تورم کسری بودجه تاثیرات مخربی را در اقتصاد خواهد گذاشت.اما تورم در اقتصاد می‌تواند به درآمد شرکت‌ها و سودآوری آن‌ها کمک کند. و طبعا بازار سرمایه هم از این طریق رشد خوبی را خواهد داشت.

وی درباره پیش‌بینی قیمت ارز همچنین گفت: نرخ دلار کاملا بستگی به عملکرد دولت وکسری بودجه خواهد داشت و اگر سیاست‌های دولت هیجانی باشد انتظار رشد قیمت دلار را باید داشته باشیم. باید توجه داشته باشیم در کوتاه مدت قیمت دلار در محدوه‌های فعلی 24 تا 25 هزار تومان نوسان خواهد داشت.

آخرین اخبارمرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد