بیت کوین محیط زیست را نابود می کند؟

بیت کوین محیط زیست را نابود می کند؟

قانون‌گذاران آمریکایی خواستار نظارت بیشتر بر اثرات زیست محیطی رمزارزها شدند.

بیست و سه نفر از قانون‌گذاران ایالات متحده، طی یک نامه مشترک از آژانس حفاظت از محیط زیست خواستند تا نظارت بیشتری بر صنعت استخراج و آلودگی‌های محیط زیستی آن داشته باشند.

به گفته این قانون‌گذاران، نگرانی‌های جدی‌ای در مورد گزارش‌هایی مبنی بر تسهیل آلودگی محیط زیست توسط ارزهای دیجیتال و سهم بزرگ آنها در انتشار گازهای گلخانه‌ای، وجود دارد. آنها ادعا می‌کنند که استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اثبات کار، به دلیل نیاز به سخت افزارهای محاسباتی بسیار تخصصی، منجر به تولید ضایعات الکترونیکی می‌شود.

آنها خاطرنشان کردند که برای حل چنین مشکلاتی، فناوری‌های استخراج با انرژی کمتر، مانند ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام در دسترس هستند.

این در حالی است که بسیاری از ادعاهای مربوط به اثرات مخرب بیت کوین بر محیط زیست رد شده است. به عنوان مثال، شرکت Ark Invest توضیح می‌دهد که استخراج بیت کوین برای محیط زیست کاملا مثبت است و نگرانی‌ها در مورد مصرف انرژی توسط این صنعت، نابه‌جا هستند. علاوه بر این، شرکت Galaxy Digital هم سال گذشته گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد سیستم‌ بانکداری سنتی به طور قابل‌توجهی انرژی بیشتری نسبت به بیت کوین مصرف می‌کند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد