3 شاخص بورسی در ناحیه‌ اشباع فروش

3 شاخص بورسی در ناحیه‌ اشباع فروش

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: طبق اندیکاتور‌های استوکاستیک و rsi که هر دو نمایشی از قدرت روند و شدت پرتاب روند هستند، 3 شاخص بورسی در ناحیه‌ اشباع فروش قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان - آرتا اسدی گفت: هم اکنون شاخص کل به صورت زیگزاگ در یک کانال نزولی بلند مدت قرار دارد. همانطور که در تصویر مشخص است، در خطوط آبی و سبز رنگ شاهد تشکیل خطوط مقاومتی بلند مدت و میان مدت هستیم.

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه، طبق اندیکاتور‌های استوکاستیک و rsi که هر دو نمایشی از قدرت روند و شدت پرتاب روند هستند، هم اکنون شاخص کل در ناحیه‌ اشباع فروش و ضعف شدید در قدرت روند قرار دارد.

بیشتر بخوانید

  • افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت برای استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه

ریزش شاخص کل از 7 مرداد امسال شروع شده و تا کنون ادامه پیدا کرده است و اصلی‌ترین ناحیه حمایتی شاخص کل، ناحیه یک میلیون و 200 هزار واحد است.

در شاخص کل فرابورس نیز شاهد ریزش شدید در میان مدت و کوتاه مدت هستیم. قوی‌ترین ناحیه‌ حمایتی این شاخص محدوده 19 هزار واحدی بوده که با شکستن این ناحیه دچار ریزش یکنواخت شده است. طبق دو اندیکاتور استوکاستیک و rsi نیز ریزش و اشباع شدید فروش وجود دارد. به همین ترتیب در صورتی که رشد شاخص فرابورس آغاز شود، ابتدا باید از ناحیه‌ 19 هزار واحدی عبور کند.

شاخص هم وزن نیز در روند نزولی میان مدت قرار دارد که البته تلاش‌هایی برای بازگشت داشته، ولی ناموفق بوده است. در حال حاضر شاخص هم وزن با مقاومت 369 هزار واحد رو به رو خواهد بود که البته فاصله زیادی با آن دارد. دو اندیکاتور استوکاستیک و rsi نیز اشباع فروش و ضعف قدرت روند را نمایش می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد