اخبار مهم امروز برای سهامداران / استقلال و پرسپولیس بورسی می‌شوند؟

اخبار مهم امروز برای سهامداران / استقلال و پرسپولیس بورسی می‌شوند؟

بازار سهام تحت تاثیر سیگنال‌های مثبت هفته گذشته و رفع ابهامات بورسی از بودجه 1401 روند رشد خود را آغاز کرده است. حال باید دید امروز چه اخباری بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها بورس تحت تاثیر اخبار مثبت روند رو به رشد خود را آغاز کرده است. ابهامات بورسی بودجه 1401 تا حدودی با 10 بند مصوب وزارت اقتصاد رفع شده است و بازار روزهای به نسبت خوبی را پشت سر می‌گذارد. اما بازار سهام امروز تحت تاثیر چه اخباری کار خود را آغاز می‌کند؟

عباس زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای رسیدن به توافق در این دوره از مذاکرات امیدوارم. جمهوری اسلامی ایران به دنبال رسیدن به توافق خوب است و توافق نکردن را بهتر از توافق بد می‌دانیم. نگاه ما به مذاکرات وین واقع‌بینانه است به همین روی به توافقی برد-برد اعتقاد داریم.

براساس مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به تایید رهبر رسیده است، مسيولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های تنظیم قیمت این بازار فعلا بر عهده وزارت صمت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است. بر این اساس از این پس شورای رقابت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو تکلیف و اختیاری ندارد.

قربانزاده، ريیس سازمان خصوصی سازی گفت: پذیرش باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و درج نماد این دو باشگاه با هدف شفاف شدن عملکرد و انضباط مالی این دو باشگاه باید تا همین ماه صورت گیرد و همچنین عرضه اولیه سهام این دو باشگاه در بازار سرمایه قابلیت پیدا کند. جلسه بررسی وضعیت خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس با حضور ريیس سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل و برخی از مدیران باشگاه پرسپولیس در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

درآمدهای نفتی همچنان در ابهام

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: با توجه به این که امیکرون در کشور ما هفته گذشته شناسایی شده است و با توجه به زمان تکثیرش که حدود یک و نیم تا 3 روز است، انتظار می‌رود که اگر پروتکل‌ها رعایت نشود و واکسیناسیون انجام نشود، حداقل سه تا 4 هفته آینده با اوج امیکرون در ایران مواجه شویم.

ريیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: اصلاحات ساختاری که مدنظر بود در لایحه بودجه سال 1401 کمتر دیده می‌شود. در حال حاضر، بحث درآمدهای نفتی و شرکت‌های دولتی در ابهام است. شفافیت در لایحه بودجه سال جاری به نسبت سال گذشته کاهش داشته و باید با تغییراتی که در مجلس اعمال خواهد شد شفافیت این لایحه افزایش پیدا کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد