دلار سهمیه‌ای را از کدام بانک‌ها بخریم؟

دلار سهمیه‌ای را از کدام بانک‌ها بخریم؟

درپی اعلام بانک مرکزی در خصوص فروش ارز در شعب منتخب چهار بانک‌ دولتی، گزارش‌های میدانی از شعب تعیین شده نشان می‌دهد که...

همزمان با افزایش‌ قیمت ارز در بازار، بانک مرکزی اقداماتی برای کنترل نرخ دلار درنظر گرفت که فراهم شدن امکان فروش ارز در چهار بانک ملت، صادرات، تجارت و ملی نیز یکی از این اقدامات بود.

در این زمینه، بانک مرکزی هفته قبل از ابلاغ بخشنامه فروش ارز سرفصل سایر در این چهار بانک خبر داد و اعلام کرد که فروش ارز (اسکناس) به متقاضیان، حداکثر به مبلغ 2000 یورو یا معادل آن به دلار و به نرخ اعلامی توسط اداره صادرات این بانک خواهد بود. بر این اساس، فروش ارز از 15 آبان تا اطلاع ثانوی با ارايه کارت ملی متقاضی در بانک‌ها امکان‌پذیر است.

در این بین، بررسی های میدانی از شعب تعیین شده تا روز گذشته حاکی از آن بود که هنوز فروش ارز در بانک‌ها شروع نشده و مسيولان ارزی بانک‌ها اعلام کردند که هنوز بخشنامه فروش ارز ابلاغ نشده است. اما مشاهدات میدانی امروز از شعب تعیین شده چهار بانک ملی، ملت، صادرات و تجارت بیانگر این است که فروش ارز در این بانک‌ها با نرخ توافقی شروع شده است.

شرط خرید ارز از بانک ملی

در این راستا، فروش 2000 دلار در بانک ملی اینگونه است که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند پس از ثبت درخواست و خرید ارز از طریق اپلیکیشن «بله»، ارز خود را از طریق یکی از شعب تعیین شده بانک ملی دریافت کنند.

چگونه از بانک صادرات ارز بگیریم؟

همچنین، بررسی وضعیت فروش ارز در بانک صادرات نیز حاکی از آن است که متقاضیان با در دست داشتن کارت ملی و کارت بانک صادرات می‌توانند به شعب تعیین شده این بانک مراجعه کنند و ارز بگیرند.

شرایط فروش 2000 دلار در بانک تجارت

علاوه بر این، مشاهدات از شعب تعیین شده بانک تجارت برای فروش ارز بیانگر این است که متقاضیان باید مدارکی چون کارت ملی، کارت بانکی و سیم‌کارت به نام خود به همراه داشته باشند و خرید کنند.

وضعیت فروش ارز در بانک ملت

بانک ملت نیز از دیگر بانک‌های تعیین شده برای فروش ارز به مردم است و شعبه های منتخب این بانک نیز اعلام شده که از امروز فروش ارز را شروع کرده اند.

گفتنی است؛ نرخ فروش این ارز نیز هر دو ساعت یکبار تغییر می‌کند اما براساس آخرین اعلام، 34 هزار و 600 تومان است.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد