آخرین قیمت طلا پیش از امروز 24 تیر / افزایش انس جهانی در بازار اثر می‌گذارد؟

آخرین قیمت طلا پیش از امروز 24 تیر / افزایش انس جهانی در بازار اثر می‌گذارد؟

قیمت سکه و مسکوکات طلا در معاملات روز چهارشنبه کاهش چشمگیری را تجربه کرد در حالی که در روز‌های اخیر بازار طلا نوسانات شدید نداشت؛ چراکه قیمت دلار به‌عنوان اصلی‌ترین عامل تا‌ثیر‌گذار بر بهای طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه 23 تیر با چهار هزار و 800 تومان کاهش، یک میلیون و 49 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد دیروز 23 تیر با 49 هزار تومان کاهش، 10 میلیون و 349 هزار تومان معامله شد.

اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه، تحت‌تا‌ثیر گزارش تورم آمریکا و رشد فراتر از انتظار قیمت‌های مصرف‌کننده این کشور قرار گرفت، اما افزایش ارزش دلار این رشد را محدود کرد. به این ترتیب بهای اونس در روز گذشته ‌(ساعت 16) به 1817 دلار رسید.

مطالعه بیشتر: قیمت طلا و سکه 23 تیر / کاهش قیمت‌ها در بازار طلا

دنیای اقتصاد نوشت:

ضربه دلاری به سکه

دیروز سکه تمام بهار آزادی با افزایش فعالیت فروشندگان رو‌به‌رو شد. فلز گرانبهای داخلی به واسطه قدرت‌گیری فروشندگان، حمایت حساس 10 میلیون و 500 هزار تومان را از دست داد و در محدوده 10 میلیون و 480 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت 120 هزار تومان کمتر از روز سه‌شنبه بود و موجب شد که انتظارات کاهشی در بازار پررنگ‌تر شوند. تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر سطح 10 میلیون و 500 هزار تومانی تثبیت شود، احتمال افت قیمت تا محدوده 10 میلیون و 200 هزار تومان قوی‌تر خواهد شد.

افت قیمت سکه در روز چهارشنبه در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی تا ساعت 4 بعدازظهر عمدتا روند افزایشی داشت و حتی به نزدیکی محدوده هزار و 820 دلاری رسیده بود.

با ازسرگیری سیر نزولی دلار به رغم پیشروی اونس طلای جهانی، قیمت طلا و سکه در معاملات روز گذشته از حبس قیمتی آزاد شد. بهای هر قطعه سکه با افت 180 هزار تومانی به 10 میلیون و 480هزار تومان رسید. با ‌توجه به مناسبت‌های پیش‌رو همچون عید غدیر و قربان به نظر می‌رسد در روز‌های آینده بازار شاهد افزایش تقاضا باشد.

از طرفی با کاهش قیمت طلا در پی اجرای قانون جدید مالیات ارزش افزوده انتظار می‌رود تمایل مردم برای خرید طلا و سکه بیشتر شود که این مهم مانع از ریزش بیشتر قیمت طلا در بازار داخلی خواهد شد.

پیشروی طلای جهانی

آماری که روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ژوين بیشترین افزایش را در 13 سال گذشته داشته است. با وجود این گزارش سرمایه‌گذاران انتظار ندارند بانک مرکزی آمریکا فورا وارد عمل شده و نرخ بهره خود را بالا ببرد. همین نگاه سرمایه‌گذاران باعث شد سرمایه‌گذاران برای در امان ماندن از تورم به خرید طلا رو بیاورند. در حال حاضر توجه بازار روی اینکه تا‌ چه اندازه بانک مرکزی آمریکا نرخ تورم و استمرار آن را کم‌اهمیت خواهد شمرد، است. اگر آنچه در ژوين رخ داد، مجددا تکرار شود احتمالا مسیر حرکت طلا نزولی خواهد بود.

مطالعه بیشتر: قیمت نیم سکه به 5500000 تومان رسید / قیمت دلار و یورو 1400/4/23

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد