شورش کشاورزان هلندی علیه دولت/ همبستگی آلمانی ها با معترضین

شورش کشاورزان هلندی علیه دولت/ همبستگی آلمانی ها با معترضین

اعتراضات کشاورزان هلندی به سیاست‌های زیست محیطی دولت که هفته‌هاست در این کشور جریان دارد اخیرا شدت گرفته و به...

به گزارش خبرگزاری برنا، کشاورزان هلندی هفته هاست که به سیاست های زیست محیطی دولت اعتراض می کنند.

چندی پیش در حاشیه اعتراضات کشاورزان هلندی به سیاست های زیست محیطی دولت، پلیس برای اولین بار به سمت معترضان تیراندازی کرد.

پلیس در توجیه این اقدام خود اعلام کرده که تظاهرکنندگان سعی کرده‌اند وسایل نقلیه خود را به سمت نیروها و خودروهای خدماتی هدایت کنند. بر اساس اعترافات پلیس، سپس تیرهای هدفمند و اخطار از طرف نیروهای پلیس شلیک شد.

کشاورزان خشمگین هلندی در اعتراض به سیاست‌های زیست محیطی دولت چندین روز است که اعتراضاتی را به راه انداخته اند و از تراکتور برای جلوگیری از تحویل به سوپرمارکت‌ها استفاده کرده و دسترسی به بنادر را مسدود کردند.

معترضان با تراکتور و بسته های یونجه راه های دسترسی را در چند نقطه کشور مسدود کردند. انجمن مرکزی تجارت مواد غذایی این محاصره را غیرقابل قبول خوانده و نسبت به تنگناهای عرضه در مغازه ها هشدار داد.

برخی از بنادر نیز توسط ماهیگیرانی که از کشاورزان حمایت می کنند مسدود شد. در نتیجه، به گفته مالکان کشتی، تقریبا کشتی‌های تمام جزایر دریای وادن در شمال این کشور از خروج باز ماندند. شرکت های حمل و نقل به مسافران در مورد تاخیرهای طولانی هشدار دادند. کشاورزان اقداماتی را اعلام کرده و خواستار فلج کردن کل کشور شده بودند.

به نوشته ان تی وی آلمان در حالی که در هلند کشاورزان علیه مقررات زیست محیطی برنامه ریزی شده شورش می کنند، کشاورزان آلمانی نیز با همکاران خود در کشور همسایه ابراز همبستگی می کنند. این اعتراضات گسترده ،دولت نخست وزیر روته را در مضیقه بزرگی قرار داده است.

ابرهای غلیظی از دود سیاه در سراسر خیابان ها می چرخند، بسته های های یونجه می سوزند. کشاورزان روی بنرهای بزرگی تهدید می کند: "جنگ آغاز شده است."

تراکتورها بزرگراه ها و انبارهای بزرگ سوپرمارکت ها را مسدود کرده و خودروهای پلیس را در هم می کوبند. کشاورزان سیاستمداران را تهدید می کنند.

حالا این اعتراضات به آلمان هم رسیده است. کشاورزان همبستگی خود را با همکاران خود در کشور همسایه نشان می دهند و بنرهایی را از پل های بزرگراه آویزان کرده و خواستار تجمع می شوند. در هلند، پس از اینکه یک افسر پلیس حتی هفته گذشته به سمت معترضان شلیک کرد خطر تشدید تنش وجود دارد.

ان تی وی در ادامه این گزارش نوشت: قیام در هلند به راه افتاده است. به گفته یکی از مقامات سیاسی در این کشور اینها منادی یک جنگ داخلی هستند.

در چند هفته گذشته، کشاورزان هلندی بارها به شدت به الزامات کاهش انتشار نیتروژن برای تحقق اهداف زیست محیطی دولت اعتراض کردند . به عنوان مثال، کشاورزان از یک تراکتور برای شکستن موانع پلیس در مقابل خانه وزیر محیط زیست استفاده کردند و یک مخزن کود مایع را در آنجا خالی کردند.

هلند یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است. در سال 2021، محصولاتی به ارزش حدود 105 میلیارد یورو از این کشور صادر شد. برای چندین دهه، این کشور استانداردهای آلودگی اروپا را رعایت نکرده بود. با این حال، دادگاه عالی این کشور در سال 2019 حکم داد که دیگر نباید از استانداردهای نیتروژن تجاوز کرد.

بر اساس ارزیابی دولت به ویژه دامداری مسيول مشکل افزایش نیتروژن است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است انتشار گازهای گلخانه‌ای در مناطق طبیعی بیش از 70 درصد کاهش یابد. بر اساس برآوردهای دولت، این امر منجر به از بین رفتن حدود 30 درصد از دامداری ها خواهد شد.

مارک روته، نخست وزیر هلند حالا اعلام کرده که می خواهد با کشاورزان این کشور صحبت کند. وی در سخنانی در لاهه گفت: من نگرانی های باورنکردنی کشاورزان را درک می کنم. وی از آنها خواست تا میانجی تعیین شده توسط دولت برای حل این مناقشات را بپذیرند. اما نمایندگان کشاورزان از این امر امتناع می کنند.

ان تی وی در بخش دیگری از این گزارش نوشت: کشاورزان تنها مشکل روته نیستند. به عنوان مثال، کمبود بزرگ مسکن در هلند وجود دارد که هر سال چشمگیرتر می شود. تنگناها در بیمارستان ها، که تقریبا به کمبود پرستار در طول بحران کرونا منجر شد،افزایش فقر، افزایش سرسام آور قیمت انرژی، تورم بالای هشت درصدی همه از مسايل پیش روی این دولت هستند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد