پیش‌بینی قیمت طلا امروز دوم شهریور + آخرین قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا امروز دوم شهریور + آخرین قیمت طلا و سکه

با باز شدن بازارهای جهانی، طلا توانست به کانال هزار و 790 دلاری بازگردد. روز دوشنبه فلز زرد توانست تا کانال نزولی کوتاه‌مدت خود را بشکند و رشدی 20 دلاری را ثبت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با باز شدن بازارهای جهانی، طلا توانست به کانال هزار و 790 دلاری بازگردد. روز دوشنبه فلز زرد توانست تا کانال نزولی کوتاه‌مدت خود را بشکند و رشدی 20 دلاری را ثبت کند. این رشد در پی نزدیک شدن به نشست اقتصادی جهانی جکسون هول و افت ارزش دلار صورت گرفت. دلار آمریکایی که از همان ابتدای بازار در فاز نزولی قرار داشت، با از دست دادن 2/ 0 درصد از ارزش خود، راه را برای صعود روزانه طلا هموارتر کرد. نگرانی‌های دولت‌ها از شیوع مجدد کووید-19 در سطح جهان و تاثیر آن بر بهبود اقتصادی نیز سرمایه‌گذاران را بیشتر به ایجاد تقاضا برای فلز زرد تشویق کرد تا طلای جهانی بتواند در ساعت 19 و 30 دقیقه روز دوشنبه به وقت تهران در قیمت هزار و 804 دلار به ازای هر اونس معامله شود.

دنیای اقتصاد نوشت:

قیمت طلا و سکه در دومین روز معاملاتی به روند صعودی خود با قدرت ادامه داد و سکه امامی جایگاه خود را در کانال 12 میلیون تومانی تثبیت کرد. پایان یافتن تعطیلات و از سرگیری دادوستد‌ها در بازار ارز و افزایش دلار تا نیمه اول کانال 27هزار تومانی و همچنین شروع مثبت اونس طلا در بازار جهانی راه صعودی این فلز گرانبها را باز‌تر کرد. به این ترتیب هر قطعه از سکه امامی در معاملات روز دوشنبه به 12 میلیون و 180 هزار تومان رسید. گذر سکه امامی از مرز مقاومتی و حساس می‌تواند زمینه‌ساز صعود آن تا نیمه‌های اول کانال یاد شده باشد. بازار طلا همواره رفتار بهای دلار را رصد می‌کند و در تطابق با تغییرات قیمتی ارز رفتاری محتاطانه از خود نشان می‌دهد. اما نوسانات طلای جهانی سبب پیشی گرفتن بازده سکه نسبت به دلار در معاملات مرداد ماه شد.

بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز دوشنبه تحت‌تاثیر عقب‌نشینی ناگهانی نرخ شاخص دلار آمریکا از سقف هفته گذشته خود – که به بالاترین سطح در 9 ماه و نیم اخیر رسیده بود – با رشد روبه‌رو شد. به طوری که باعث افزایش تقاضا برای خرید دارایی امن شد و طلا روز گذشته در ساعت19:30به وقت تهران به قیمت 1804دلار برای هر اونس مورد دادوستد معامله‌گران قرار گرفت. با این حال پیشروی قیمت‌ها تا حدود بسیار زیادی تحت‌تاثیر نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نسبت به تعدیل محرک‌های مالی توسط فدرال رزرو آمریکا قرار گرفته است. علاوه بر این شیوع ویروس کرونای موسوم به دلتا از علل دیگری است که باعث سنگ‌اندازی برای عدم‌ تعیین‌تکلیف شدن تصمیمات این سازمان شده است. همچنین گفته می‌شود برای سرمایه‌گذاری سودآور باید در انتظار تاثیر سیاستگذاری‌های فدرال‌رزرو برای تعدیل برنامه محرک مالی ماند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد