نرخ اجاره مسکن در تهران امروز 13 بهمن 99

نرخ اجاره مسکن در تهران امروز 13 بهمن 99

بازار رهن و اجاره در دومین ماه از فصل زمستان بر اساس برخی فایل‌های ارايه شده مورد بررسی قرار گرفت. تحقیقات و بررسی‌های میدانی از وضعیت بازار رهن و اجاره در دومین ماه فصل زمستان از ادامه ثبات نسبی در وضعیت قیمت‌های پیشنهادی طی یک ماه گذشته حکایت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته برخی واسطه‌های ملکی، بازار مسکن اعم از «خرید و فروش» و «رهن و اجاره» طی حدود دو ماه گذشته با یک رکود مواجه شده به‌طوری‌که توقف جهش قیمتی مسکن، باعث عقب‌نشینی بخش قابل توجهی از متقاضیان شده است.

در سمت عرضه نیز برخی موجران حتی قیمت رهن یا اجاره پیشنهادی خود را کاهش دادند. تحقیقات میدانی و اظهارات برخی مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی حاکی از آن است که ریسک‌های غیراقتصادی ناشی از تحولات سیاسی بین‌المللی و همچنین کاهش ریسک‌های اقتصادی، از مهم‌ترین عوامل توقف جهش قیمتی مسکن هستند.

این موضوع باعث شده بسیاری از متقاضیان بازار مسکن به دلیل کاهش انتظارات تورمی به کاهش قیمت‌ها امیدوار باشند. در عین حال، گزارش‌های رسمی نیز از توقف جهش قیمتی در بازار مسکن حکایت دارد به این ترتیب که طی سه ماه گذشته تورم ماهانه مسکن کمتر از 2 درصد و حتی در آذرماه منفی بود. این در حالی است که در هفت ماهه امسال، تورم مسکن، به‌صورت میانگین، نرخ 8 درصدی را به ثبت رساند.

با این حال به گفته برخی واسطه‌های ملکی، بازار رهن و اجاره در بهمن نیز تحت تاثیر بازار خرید و فروش در شرایط رکودی قرار دارد. نکته دیگری که در بازار زمستانه مسکن قابل مشاهده است، انصراف برخی مالکان برای فروش آپارتمان است که در این بین برخی با تغییر تصمیم خود، فایل ملک خود را از «فروش» در فهرست فایل‌های «اجاره» قرار دادند و برخی دیگر ملک خود را از فهرست «فروش» خارج کردند.

منبع:دنیای‌اقتصاد

مطالعه بیشتر: حداقل قیمت مسکن در پرند چقدر است؟

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد