پیش از خرید خودرو این اخبار را بخوانید

پیش از خرید خودرو این اخبار را بخوانید

بازار خودرو در شب عید امسال کمی متفاوت از سال‌های گذشته است و به دلیل روند پرنوسانی که امسال پشت سر گذاشته، نوسان قیمت کمتری در شب عید توسط فعالان بازار گزارش می‌شود. اما در این ایام کدام اخبار برای این بازار سیگنال مهمی دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید نیاز بازار خودرو در سال دو میلیون دستگاه است اما آخرین صورت مالی خودروسازان در بهمن ماه امسال نشان می‌دهد میزان تولید آنها به 800 هزار خودرو هم نرسیده است.

با این حال، روند پرنوسان امسال قیمت خودرو، عرضه پی در پی خودرو توسط خودروسازان، اخبار سیاسی چند روز اخیر، آرامش بازار ارز و وعده ارزانی خودرو توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت باعث شده که میزان تقاضا در این بازار به مانند اسفند ماه سال‌های گذشته نباشد.

سعید موتمنی، ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو نیز در گفتگو با ایرنا پیش‌بینی کرده که ایام باقی‌مانده تا پایان سال تغییر قیمت چندانی در قیمت‌ها رخ نخواهد داد و شاید یکی دو درصد نوسان تا پایان سال ثبت شود، اما دوباره قیمت‌ها به نقطه قبلی باز خواهند گشت.

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان نیز درباره تاثیر تصویب FATF بر بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفته است: زمانی که 98 درصد کشورهای جهان اصول اولیه تجارت با دنیا را پذیرفته‌اند، نپیوستن به FATF مصداق بارز خود تحریمی است و برای تجارت با دنیا هیچ راهی نداریم جز اینکه FATF را بپذیریم.

نعمت‌بخش تاکید دارد که چنانچه FATF تصویب شده و خودروسازان خارجی برای همکاری وارد ایران شوند، قیمت خودرو در بازار آزاد تقریبا به اندازه نرخ‌ کارخانه می‌شود و زمینه برای تک نرخی شدن خودرو فراهم می‌شود.

در همین حال این اخبار جدید هم می‌تواند برای بازار خودرو سیگنال ثبات را به همراه داشته باشد:

ـ پیش‌فروش خودرو تارا از هفته گذشته آغاز شد و فعلا ادامه دارد. جزيیات بیشتر را در گزارشپیش‌فروش تارا اسفند 99 بخوانید.

ـ در فصل پاییز رشد اقتصادی کشور، به مثبت 0٫8 درصد و رشد اقتصادی بدون نفت به مثبت 0.2 درصد رسیده است. بر اساس آخرین اطلاعات و محاسبات صورت گرفته در فصل پاییز، رشد گروه کشاورزی به مثبت 5.5 درصد، گروه صنایع و معادن به مثبت 3.7 و گروه خدمات به منفی 1.8 رسیده است.

ـ نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز جمعه نیز اعلام شد که نسبت به دیروز تغییری نداشت و قیمت دلار در رقم 24 هزار و 660 تومان ثابت ماند.

ـ ريیس دفتر ريیس‌جمهوری با بیان اینکه چه تحریم باشد چه نباشد، با دو لایحه FATF ارتباط خاصی پیدا نمی‌کند، گفت: تصویب این لوایح موجب کم شدن بار فشار مالی و ارزانتر شدن هزینه تعاملات تجاری با کشورهای خارجی می‌شود.

ـ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا موضع این کشور را درباره عقب نشینی آلمان، فرانسه و انگلیس از پیگیری پیش نویس قطعنامه ای که به دنبال تصویب آن علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بودند، اعلام کرد.

ـ سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که با تلاش‌های فشرده دیپلماتیک طرح قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتفی شد.

آخرین اخبار خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد