بیت‌کوین به 75 هزار دلار می‌رسد؟

بیت‌کوین به 75 هزار دلار می‌رسد؟

قیمت بیت‌کوین در روزهای گذشته نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. یکبار به محدوده 50 هزار دلار نزدیک شده و بار دیگر به محدوده 60 هزار دلار. اما پیش‌بینی‌ها از بیت‌کوین 75 هزار دلاری خبر می‌دهد. این گمانه واقعیت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته تا مرز 50 هزار دلار رفت اما مجددا به کانال 60 هزار دلاری نزدیک شد. اگرچه این قیمت دوام چندانی نداشت و قیمت هر بیت‌کوین به 57 هزار و 738 دلار رسید.

اما پیش‌بینی‌ها درباره آینده این رمزارز مثبت است. اقتصادنیوز در گزارشی از الگویی در بازار بیت‌کوین صحبت کرده است که به آن پرچم گاو نر می‌گویند و بر اساس آن وعده رسیدن بیت‌کوین به 75 هزار دلار را می‌دهند.

بر اساس این الگو تحلیل‌گران فنی اعتقاد دارند کاهش قیمت روز قبل بیت‌کوین یک مکث در بازار بوده است که به پرچم گاو نر معروف است. در این الگو اغلب اوقات، روندها برای مدت کوتاهی متوقف میشوند تا امکان پیوستن معامله‌گران یا سرمایه‌گذارانی که حرکت اولیه (صعودی) را از دست داده‌اند، به دیگر اعضا فراهم شود.

در این حالت اگر مشارکت افزایش یابد، قیمت ارزهای رمزنگاری شده روند صعودی مجدد می‌گیرد. زیرا اگر مقاومت در یک پرچم گاوی شکسته شود، معامله‌گر می‌تواند اطمینان داشته باشد که قیمت تقریبا به طول قطب، به افزایش خود ادامه می‌دهد. برخی می‌گویند طول قطب پرچم ایجاد شده قیمت 75 هزار دلار است.

دویچه بانک هم می‌گوید رشد قیمت بیت کوین در ماه های اخیر تحت تاثیر “اثر Tinkerbell” است. به این معنی که هرچه افراد بیشتر معتقد باشند قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد، احتمال افزایش قیمت آن بیشتر است.

آنگونه که دنیای اقتصاد نوشته دویچه بانک اعتقاد دارد: بازیکنان بزرگی که بیت کوین خرید و فروش می‌کنند قدرت حرکت قابل توجهی در بازار دارند. تا زمانی که مدیران دارایی و شرکت ها به بازار ادامه دهند ، قیمت بیت کوین می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

اما برخی دیگر از تحلیل‌گران معتقدند قیمت بیت کوین در مرز 60 هزار دلار با فشار فروش همراه می شود و قیمت از این سطح عقب می‌نشیند و حتی 60 هزار دلار را هم نمی‌بیند.

آخرین قیمت طلا، سکه، ارز و رمزارزها را در صفحه قیمت تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد