پیش بینی بورس فردا دوشنبه 7 تیر 1400 | بورس قرمزپوش می شود؟

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 7 تیر 1400 | بورس قرمزپوش می شود؟

بورس فردا دوشنبه 7 تیر 1400 در حالی آغاز خواهد شد که امروز برای چهارمین روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم، اما در میانه‌های بازار عرضه‌ها بعد از چند روز سبزپوشی بیشتر شد و سهامداران گویا بفکر ذخیره سود بودند. بورس فردا قرمزپوش است؟

به گزارش نبض بورس، امروز یکشنبه 6 تیر 1400 شاخص‌ها برای چندمین روز متوالی سبزپوش بودند. شاخص کل با 4747 واحد افزایش معادل 0.38 درصد به یک میلیون و 238 هزار و 485 واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با افزایش ارتفاع 1417 واحدی خود را به سطح 382 هزار و 326 واحدی رساند.

بیشتر بخوانید:

  • گزارش بورس امروز 7 تیر 1400
  • آخرین سیگنال ها برای بورس فردا سه شنبه 8 تیر 1400
  • پیش بینی بورس فردا سه شنبه 8 تیر 1400

ارزش معاملات در سطح قابل قبول 72 هزار و 916 میلیارد ریال در بورس رسید و برای چهارمین روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم که این موضوع از دی ماه سال گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.  

 
نکته حايز اهمیت بازار امروز افزایش عرضه از میانه‌های بازار بعد از چند روز سبزپوشی بود و تعداد نماد‌های در صف فروش نیز دوباره به بالای 100 نماد رسید و در انتهای بازار 145 نماد در صف فروش بودند. (بیشتر بخوانید: گزارش بورس امروز یکشنبه 6 تیر 1400)
بورس فردا نزولی است؟

سیدهادی موسوی مدنی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه و مدیرسرمایه گذاری تحلیلگر امید در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: سرانه خرید و فروش حقیقی هر دو تقریبا در محدوده 16 میلیون تومان متعادل شده و ارزش صفوف خرید به نزدیک هزار میلیارد تومان و ارزش صفوف فروش تقریبا دو هزار میلیارد تومان بوده و تعداد نماد‌های مثبت و منفی تقریبا برابر است که همه این موارد نشانه تعادل نسبی در بازار می‌باشد.

وی افزود: ضمن اینکه طی چند روز اخیر ارزش معاملات بهبود پیدا کرده و معاملات خرد بیش از شش هزار میلیارد تومان بوده است. ضمنا هنوز خروج پول از ابزار‌های درآمد ثابت ادامه یافته و ورود پول به بازار سهام مثبت بوده است.

موسوی اظهار داشت: میانگین بهره در بازار بین بانکی در محدوده 18.5 درصد تثبیت شده و بازده تا سررسید اخزا در بازار ثانویه در محدوده 22 درصد تثبیت شده است.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: قیمت کامودیتی‌ها در بازار جهانی پس از یک اصلاح محسوس بخشی از ریزش خود را باز پس گرفته و بازگشایی امشب بازار‌ها مورد توجه فعالان بازار سهام می‌باشد و به نظر می‌رسد بازار‌های جهانی تحت تاثیر شیوع کرونای هندی و بسته انبساطی بایدن باشند.

موسوی گفت: قیمت ارز در بازار متشکل و بازار آزاد و بازار نیما همگی با رشد نسبی همراه بوده و مذاکرات برجامی به مرحله حساس تصمیم گیری رسیده و طرف‌ها مواضع خود را جدی‌تر از قبل پیگیری می‌کنند و احتمال بدون نتیجه بودن مذاکرات هم مطرح شده و ضمن اینکه مهلت همکاری ایران با آژانس اتمی پایان یافته است.

این کارشناس بازار سرمایه در انتها اظهار داشت: انتظار می‌رود در صورت تثبیت و رشد تدریجی دلار و قیمت‌های جهانی نوسانات مثبت در بازار سهام ادامه دار باشد هر چند پیش بینی نوسانات کوتاه مدت بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید:
  • 10 اتفاقی که بورس فردا را متاثر خواهد کرد

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد