چه خبر از بزرگان بورس؟ | یک بانک بورسی برای سهامدارانش گل کاشت | روز خوب «شفا» با رکورد متفاوت

چه خبر از بزرگان بورس؟ | یک بانک بورسی برای سهامدارانش گل کاشت | روز خوب «شفا» با رکورد متفاوت

روز منفی شاخص‌های بورسی با تداوم نوسان نماگر کل در کانال 1.3 همراه بود. در این میان، گروه دارویی‌های بازار، روز خوبی را سپری کردند.

روز منفی شاخص‌های بورسی با تداوم نوسان نماگر کل در کانال 1.3 همراه بود. در این میان، گروه دارویی‌های بازار، روز خوبی را سپری کردند.

به گزارش نبض بورس؛ در شرایطی که روز گذشته شاهد افزایش معنادار شاخص کل بورس بودیم، امروز با وجود شروع مثبت شاخص کل، در نهایت افت 414 واحدی نماگر بازار را نظاره گر بویدم.

در این روزها، بزرگانی همچون فملی و شستا، پرچم داران قرمزپوش شدن شاخص کل بودند و در طرف مقابل نیز کگل، ومعادن و نوری، سعی در جلوگیری از افت بیشتر شاخص را داشتند.  در نهایت نیز ارزش معاملات بورس به رقم 6 هزار و 700 میلیارد تومان رسید.

اما بزرگان بورس امروز چه روندی را سپری کردند؟


1. در معاملات امروز بورس، همانگونه که اشاره شد، کگل نماد متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ثبت 2117 واحد رشد، بیشترین تاثیر را جلوگیری از کاهش بیشتر شاخص کل بورس داشت.  این نماد معدنی با حجم معاملات 47 میلیونی در نهایت افزایش 4.6 درصدی را برای هر سهم خود به ثبت رساند و بهای هر سهم به رقم 1909 تومان رسید.

2. اما اولین نماد منفی و تاثیرگذار بازار امروز، فملی بود. صنایع ملی مس ایران در شرایطی به سهامدارانش خبر افزایش سودهی 116 درصدی در پایان سال گذشته را نسبت به سال 98 داده است که در معاملات امروز با حجم معاملات 66 میلیونی، در نهایت افت 1.92 را برای هر سهم خود به ثبت رساند.

3. دی، نماد بانکی که برای سهامدارانش نوید بخش بود. بانک دی با نماد دی امروز پس از حدود 4 ماه که بسته بود بازگشایی شد و در آغاز، مثبت 30 درصد بازدهی برای سهامش را به نمایش گذاشت و در نهایت در شرایطی که تا چند روز دیگر یعنی 31 تیرماه مجمع این بانک برگزار می‌شود، با صف فروش فعالیت امروز خود را به پایان رساند. خاطر نشان می‌گردد بهای هر سهم بانک دی در پایان معاملات امروز با افزایش 26.3 درصد به رقم 1167 ریال رسید.

4. وخارزم؛ نمادی که پس از شش روز سودهی، امروز با صف فروش و نوسانات شدید مواجه شد. سهامدارن سرمایه گذاری خوارزمی در پایان معاملات امروز، افت 4.13 درصدی ارزش هر سهم خود را نظاره گر بودند.

5. ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب امروز روند منفی را داشت و در نهایت به دلیل برگزاری مجمع سالانه خود، متوقف شد.

6. دارایکم به افت بیش از یک درصدی بسنده کرد. در شرایطی که روز گذشته دارندگان سهام صندوق واسطه گری مالی یکم شاهد رشد 1.02 درصدی ارزش هر واحد از این صندوف بودند، امروز کاهش 137 تومان ارزش هر واحد آن را شاهد بودند.

7. روز خوب «شفا» با رکورد متفاوت همراه بود. این نماد امروز تقریبا 8 برابر حجم میانگین ماهانه خود معامله شد و در مجموع در روزی که دارویی‌ها شرایط خوبی داشتند، برای سهامدارانش افزایش حدود 5 درصدی قیمت هر سهم خود را به ثبت رساند.

8. همانگونه که اشاره شد، امروز برای گروه دارویی، شرایط خوبی بود، اما سوپر سهم این گروه یعنی برکت، نتوانست هم پای سایرین روند مثبت را داشته باشد. برکت در بازار امروز با حجم معاملاتی 43 میلیون روند منفی داشت و در نهایت افت 1.82 درصدی را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید:

  • اخبار بورس فردا چهارشنبه 23 تیر
  • دخانیات هم بورسی می شود!
  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 23 تیر 1400
  • در مجمع غسالم چه گذشت؟ 
  • عملکرد یک نماد عرضه اولیه شده در خردادماه
  • خبر مهم برای سهامداران دی
  • حگردش کی بازگشایی می شود؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد