اعلام قیمت کالاهای اساسی در رمضان/ بسته معیشتی دولت در آستانه ماه رمضان

اعلام قیمت کالاهای اساسی در رمضان/ بسته معیشتی دولت در آستانه ماه رمضان

در این بسته خبری که شامل اخبار اقتصادی، عمومی و اجتماعی 17 فروردین 1400 می‌باشد، تلاش شده تا اخبار مهم مربوط به اقتصاد خانواده را پوشش دهیم. پس اگر امروز به هر دلیل قادر نبودید که خبر‌ها را دنبال کنید با این بسته خبری با ما همراه باشید.

به گزارش نبض بورس، در این بسته خبری که شامل اخبار اقتصادی، عمومی و اجتماعی 17 فروردین 1400 می‌باشد، تلاش شده تا اخبار مهم مربوط به اقتصاد خانواده را پوشش دهیم. پس اگر امروز به هر دلیل قادر نبودید که خبر‌ها را دنبال کنید با این بسته خبری با ما همراه باشید.

فوت 174 بیمار کووید19 در شبانه روز گذشته

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز 17 فروردین 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 17 هزار و 430 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و 369 نفر از آنها بستری شدند.

وی عنوان کرد: مجموع بیماران کرونایی در کشور به یک میلیون و 963 هزار و 394 نفر رسید. متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 174 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 63 هزار و 506 نفر رسید.

بسته معیشتی دولت در آستانه ماه رمضان

ريیس جمهور با اشاره به اینکه دولت در آستانه ماه مبارک رمضان برای گروه‌های آسیب پذیر بسته معیشتی تدارک دیده است، افزود: این کمک‌ها تداوم خواهد یافت تا دولت در برابر تکانه‌های اقتصادی یاری‌گر مردم باشد.

اعلام قیمت کالاهای اساسی در «رمضان»

در صد و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار موضوع تامین کالاهای سهمیه ویژه ماه مبارک رمضان مطرح شد که بر اساس آن، میزان 30 هزار تن برنج وارداتی هندی و تایلندی به ترتیب با قیمت 18 هزار و 500 تومان و 12 هزار و 500 تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

همچنین 30 هزار تن شکر با قیمت 8700 تومان برای بسته‌های یک کیلوگرمی، 3000 تن گوشت قرمز منجمد با قیمت 80 هزار تومان و حدود 180 هزار تن روغن با قیمت مصوب به عنوان سهمیه ویژه این ماه در نظر گرفته شده است.

قیمت مصوب روغن در گزارش ستاد تنظیم بازار اعلام نشده، اما بر اساس سامانه 124 قیمت مصوب هر بطری روغن مایع سرخ کردنی 810 گرمی 9650 تومان، روغن مایع آفتابگردان 9900 تومان، روغن نیمه جامد 4.5 کیلویی 51 هزار تومان و روغن نباتی 16 کیلویی 179 هزار و 500 تومان است.

جزيیات واردات 50 هزار تن مرغ با ارز دولتی

سعید عباسپور مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات در مکاتبه‌ای با مدیر کل واردات گمرک ایران، از واردات 50 هزار تن مرغ به کشور خبر داد.

در این مکاتبه که روز 15 فروردین به گمرک ابلاغ شده است، بر اساس مصوبه هییت وزیران در تاریخ 26 اسفند، به مجاز بودن واردات 50 هزار تن مرغ با ارز 4200 تومانی توسط شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی اشاره شده است.

حقوق کارمندان دولت همسان می شود / امسال استخدام داریم

ريیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه گفت: کسانی که تحت پوشش نظام مدیریت خدمات کشوری هستند قانون متناسب سازی و همسان سازی را باقوت برای آنها در سال 1400 اجرا خواهیم کرد.

محمدباقر نوبخت افزود: قطعا برای سال 1400 استخدام داریم و در واقع ما اجازه استخدام یک سوم تعدادی که بازنشسته می‌شوند را داریم ضمن اینکه 53 هزار مجوز استخدامی که سال گذشته برای وزارت بهداشت و درمان صادرشده بود اجرایی می‌شود و همچنین هرسال برای فرهنگیان هم برنامه استخدام داریم که تعدادش را به سازمان امور اداری و استخدامی اعلام می‌کنیم.

ريیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه ادامه داد: کسانی که تحت پوشش نظام مدیریت خدمات کشوری هستند قانون متناسب سازی و همسان سازی را باقوت برای آنها در سال 1400 اجرایی خواهیم کرد.

خیز شورای رقابت برای گرانی دوباره خودرو

سعید موتمنی درباره سیگنال گرانی ريیس شورای رقابت و تاثیر آن بر قیمت خودرو در بازار آزاد گفت: من معتقدم اگر نوسانات ارزی داشتیم، این مساله بیشتر می‌توانست اثر روانی بر بازار داشته باشد، اما به دلیل آن که ما شاهد نوسانات قیمت ارز نبودیم و حتی احتمال ریزش دوباره قیمت ارز را داریم، بنابراین این صحبت‌ها چندان بر بازار آزاد خودرو تاثیرگذار نیست. بعد از افت و خیزهای قیمت در بازار خودرو حالا در ابتدای سال 1400سیگنال گرانی از سوی رضا شیوا ريیس شورای رقابت صادر شد.

وی طی مصاحبه‌ای در روز گذشته، مورخه 15 فروردین 1400 درباره افزایش قیمت خودرو در سال 1400 و عدم تغییر 6 ماهه در قیمت خودرو‌های داخلی، گفت: تا ابتدای سال 1400 می‌توان گفت که 6 ماه است که هیچ افزایش قیمتی برای خودرو نداشتیم و سه ماه آخر سال به دلیل اینکه نرخ تورم پایین بود، شورا موافقت با افزایش قیمت نکرد.

قیمت جهانی طلا تقویت شد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، در حالی رشد کرد که سود اوراق قرضه آمریکا و قیمت دلار از رشد باز ایستاد. یمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم 0.35 درصد رشد کرد و به 1٫734.80 دلار رسید.

راهی جدید برای واردات کالا به ایران

ريیس سازمان توسعه تجارت از کاهش سخت گیری دولت برای واردات در ازای صادرات خبر داد و اعلام کرد مصوبه‌ای جدید در این زمینه اجرایی می‌شود.

از سال 1397 و همزمان با از سرگیری تحریم‌های امریکا علیه ایران، دولت برای مدیریت منابع محدود ارزی کشور، اعلام کرد که واردات حدود 2000 قلم کالا به کشور ممنوع بوده و در کنار آن صادرکنندگان نیز باید ارز حاصل از صادرات خود را به کشور بازگردانند. در ماه‌های بعد اختلاف نظرهای زیادی بین بانک مرکزی و صادرکنندگان درباره نحوه بازگشت ارز به وجود آمد اما در نهایت بنا شد در کنار سامانه نیما، واردات در ازای صادرات نیز به عنوان یکی از گزینه‌های موجود در این مسیر اجرایی شود، طرحی که هرچند با استقبال بخش خصوصی مواجه شد اما در سال 1399 در ماه‌هایی متوقف شد و بانک مرکزی مجوز آن را قطع کرد. در نهایت اما به نظر می‌رسد که این راهبرد همچنان امکان اجرا دارد و رییس سازمان توسعه تجارت از امکانی جدید در این حوزه نیز خبر داده است.

جزییات افزایش تعرفه آب و برق تشریح شد

وزیر نیرو جزییات افزایش تعرفه آب و برق را تشریح کرد و گفت: تعرفه آب و برق برای مشترکانی که الگو را رعایت می کنند، هفت درصد و برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند 16 درصد افزایش یافته است.

دولت عدد واحدی را تصویب کرد که بر اساس آن  تعرفه آب و برق  از اول اردیبهشت فارغ از اینکه میزان تورم چقدر است، برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند معادل هفت درصد افزایش یابد.

وی افزود: در همان مصوبه ذکر شده بود افرادی که میزان مصرف آن ها بیش از الگو تعریف شده است، مشمول 16 درصد افزایش تعرفه خواهند شد و برنامه دیگری در این رابطه وجود ندارد.

جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار

مشاهدات میدانی بازار گوشت حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز در سال جدید روند کاهشی نداشته و قیمت آن همچنان برای مصرف کننده بالا است. براساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی های سطح شهر تهران قیمت هرکیلو شقه گوسفندی 130 تا 140 هزارتومان، راسته گوسفندی 130 تا 155 هزارتومان، ران گوسفندی 158 تا 170 هزارتومان، ماهیچه 160 تا 180 هزارتومان، سردست 130 تا 150 هزارتومان، ران گوساله حدود 130 هزارتومان، سردست گوساله حدود 125 هزارتومان و ماهیچه گوساله 130 هزارتومان است.

قیمت سیمان سفید 35 درصد افزایش یافت

طبق مصوبه کارگروه مدیران عامل شرکت‌های بورسی و غیر بورسی حاضر تولیدکننده سیمان سفید، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت هر تن سیمان سفید فله از اول سال جاری 35 درصد افزایش یافت.

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت دلار

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هرگرم یک میلیون و 65 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت دلار 25 هزار و 30 تومان معامله شده است.

پیشنهاد جدید برای تعرفه برق بحران در زمان پیک تابستان 1400

مدیرعامل توانیر از ارايه پیشنهاد برای تعرفه مجزای برق در پیک تابستان 1400 به هیيت دولت خبر داد و گفت: در حال حاضر افزایش تعرفه پیک بحران در هیات دولت منتظر تصویب است.

پیشنهاد وزارت راه به مردم؛ واگذاری زمین مرغوب شهری در قبال عرضه خانه‌های خالی

وزیر راه از واگذاری زمین مرغوب شهری در قبال عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن خبر داد و گفت: از 19 فروردین ثبت اطلاعات سکونت برای ایرانیان الزامی است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به 8 میلیون و 512 هزار تومان رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی گذشته 0.8 درصد معادل 76 هزار و 618 تومان کاهش داشت.

با احتساب این موضوع، ارزش 60 درصد قابل فروش سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت به 5 میلیون و 107 هزار و 213 تومان رسیده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد