ثبت نام در سجام الزامی شد

ثبت نام در سجام الزامی شد

بر اساس نامه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام الزامی شد.

به گزارش جام جم آنلاین، در پی حضور گسترده مردم در بازار سرمایه و لزوم واریز سود سهام پراکنده سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام، هیات مدیره بورس تصویب کرده است تا از این پس ارايه خدمات کارگزاری‌ها به سهامداران به شرط ثبت نام در سامانه سجام باشد.

در این زمینه مریم شاه‌حسینی مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه در نامه‌ای به مدیران عامل کارگزاری‌ها نوشته است با توجه به مصوبه ششصد و هشتاد و چهارمین صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس اوراق بهادار و نامه به تاریخ 27 آبان 99 به اطلاع می‌رساند تمامی کارگزاری‌های ناظر موظف‌اند به آن دسته از فعالان بازار سرمایه حقیقی و حقوقی که هنوز موفق به ثبت نام در سامانه سجام نشده‌اند، اطلاع رسانی نمایید که طی مهلت 10 روزه در هر گروه نسبت به ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام اقدام نمایند.

بدیهی است در صورت عدم سجامی شدن تا تاریخ ابلاغ شده محدودیت در ارايه خدمات به ایشان صورت خواهد گرفت و کدهای معاملاتی مذکور تا زمان مشخص شدن وضعیت سجامی آنها مسدود می‌شود.

بر اساس این نامه اولویت اول گروه سنی از 18 تا 65 سال طی 10 روز کاری از 20 شهریور 1400، اولویت دوم از 65 سال به بالا طی 10 روز کاری از 30 شهریور و اولویت سوم کمتر از 18 سال طی 10 روز کاری از 10 مهرماه 1400 مهلت خواهد داشت.

 

منبع: فارس

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد