آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود؟

آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود؟

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: هیچ برنامه‌ای برای قطع آب مشترکان پرمصرف در دستور کار نیست و قرار نیست که تامین آب هیچ یک از مشترکان با محددیت روبه‌رو شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قاسم تقی‌زاده خامسی، با اشاره به سیاست وزارت نیرو برای مقابله با پر مصرف ها، گفت: تنها طرحی که در حال حاضر اجرا خواهد شد مصوبه هیات دولت است که بر اساس آن تعرفه مشترکان پر مصرف بیشتر از سایر مشترکان دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه آب برای مشترکانی که الگو را رعایت می‌کنند، هفت درصد و برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند 16 درصد از اول اردیبهشت ماه افزایش یافت، گفت: البته برای تشویق، مشترکان کم‌مصرف از پرداخت قبوض آب معاف شدند.

البته این صحبت‌ها در شرایطی است که چندی پیش سیدرسول باقری، معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد که از اول خرداد به تمامی مشترکان پرمصرف و بدمصرف تهرانی، اخطار ارسال شده و در صورت تداوم، محدودیت مصرف را اعمال خواهیم کرد.

وی با اشاره به روند صعودی افزایش مصرف آب در پایتخت گفت: سناریوهایی برای روزهای سبز، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است و اولویت برخورد با مصارف فضای سبز و بنایی، مشترکان تجاری و دولتی و در آخر پرمصرف‌ها و بدمصرف‌های خانگی خواهد بود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد