تغییر جدید در پیش‌فروش خودرو

تغییر جدید در پیش‌فروش خودرو

منتخبان فروش فوق‌العاده خودروسازان در نیم‌سال دوم 1400 برای واریز وجه و تکمیل ثبت‌نام فقط سه روز زمان دارند.

فروش فوق‌العاده خودروسازان در نیم‌سال دوم 1400 با همان سبک و سیاق قرعه کشی ادامه دارد؛ با این تفاوت که برخی از مقررات تغییر کرده است. هرچند وزارت صمت پیش از این از رفع برخی محدودیت‌های شرکت در فروش خودروسازان خبر داده بود با این حال تنها یک تغییر در مقررات فروش اعمال‌ شده و آن نیز فرصت سه روزه منتخبان برای واریز وجه و تکمیل ثبت‌نام است. پیش از این برگزیدگان قرعه‌کشی فرصت پنج‌روزه برای واریز وجه داشتند.

«ایسنا» نیز روز گذشته در این زمینه تاکید کرده است که این بار برخلاف روال همیشگی طرح‌های فروش که پنج روز مهلت برای واریز کامل وجه مبلغ خودروهای طرح فروش فوق‌العاده یا واریز مبلغ علی‌الحساب خودروهای طرح پیش‌فروش یک‌ساله وجود داشت، در این طرح مشتریان منتخب ظرف مدت سه‌ روز فرصت دارند تا وجه کامل خودرو را واریز کنند.

بر این اساس محدودیت‌های فروش فوق‌العاده نیز همچنان در این طرح اجرا می‌شود و براین اساس شروطی از جمله اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کدملی، حداقل فاصله 48 ماهه از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارايه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و… اعمال خواهند شد.

اما در فروش فوق‌العاده‌های نیم‌سال دوم نیز خبری از خودروهای پرتیراژ ایران‌خودرو نیست و با فاکتور گرفتن از پژو پارس، دیگر محصولات پژویی این شرکت و همچنین سمند که جزو پرتیراژها محسوب می‌شود، باز هم درلیست فروش‌های این شرکت نیست.

آنچه مشخص است به‌دلیل غیرواقعی بودن قیمت این خودروها که شرکت‌های تولیدی را با ضرر و زیان همراه کرده، تیراژ و عرضه محصولات یادشده، به‌طور چشم‌گیری کاهش یافته است. بر این اساس از ابتدای سال جاری ترجیح خودروسازان بر تولید و عرضه خودروهایی است که قیمت‌گذاری آنها واقعی باشد تا زیان کمتری را متحمل شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالعه بیشتر: مهلت ثبت نام یارانه خودرو / لیست جدید خودروهای حراج شده ایران‌خودرو

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد