اطلاعیه جدید سازمان امور مالیاتی در خصوص نرخ مالیات اصناف

اطلاعیه جدید سازمان امور مالیاتی در خصوص نرخ مالیات اصناف

سازمان امور مالیاتی از تعدیل نرخ های مالیاتی برخی مشاغل در پی برگزاری نشست با اتاق اصناف تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور در پی اعتراض برخی مشاغل و صنوف پایتخت به نرخ‌های مالیاتی سال 1400 صادر شد که به شرح زیر است:

با عنایت به جلسه برگزار شده در تاریخ 18/‌03/‌1401‬ با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، ريیس و مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی، نمایندگان اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران و هیات امنای بازار تهران، تصمیمات زیر در خصوص نحوه اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال 1400 صاحبان مشاغل (صنفی) اتخاذ گردید.

1. با توجه به بالا بودن نسبت سودآوری فعالیت برخی از صاحبان مشاغل امور صنفی از جمله مشاغل آسیب دیده از کرونا و لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه و پوشاک تعدیل لازم در نسبت مذکور به عمل آید.

2. برای پرونده‌های مشارکت مدنی با توجه به نصاب تبصره ماده 100 برای هریک از شرکاء به طور جداگانه نصاب مذکور در فعالیت شغلی منظور گردد.

3. نسبت سودآوری فعالیت که در اجرای مقررات آيین نامه اجرایی ماده 219 قانون مالیات‌های مستقیم تعیین شده است، برای اطلاع عموم در دسترس قرار گیرد.

4. مودیانی که با توجه به میزان فروش، بالاتر از نصاب مذکور در تبصره ماده 100 برای عملکرد سال 1400 مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون تومان قرار می‌گیرند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد