مصطفی بهشتی سرشت در گفتوگو با بورس نیوز درباره برنامه سازمان برای مدیریت هزینه در نقل مکان به ساختمان جدید، اظهار کرد: جابه جایی و نقل و مکان به ساختمان جدید هزینه خواهد داشت و طبیعتا بخشی از این هزینهها اجتناب ناپذیر است.
معاون اجرایی سازمان بورس با بیان اینکه ناچار به نقل مکان و جابه جایی بودیم افزود: حتی اگر به ساختمان جدید نقل مکان کنیم باز هم در حوزههایی برای جا و مکان با محدودیت مواجه خواهیم بود.
وی گفت: هر چند این جابه جایی نسبت به وضعیت فعلی مطلوبتر خواهد بود و روی عملکرد سازمان تاثیر خواهد گذاشت اما حتی اگر 5 سال دیگر نیز خبری مبنی بر جابهجایی ساختمان سازمان منتشر شد اصحاب رسانه نباید متعجب شوند، سازمان همچنان مسيله دارد.
بهشتی سرشت با بیان اینکه برای صرفه جویی در هزینه ها، صرفه و صلاح سازمان حتما لحاظ خواهد شد، بیان کرد: بسیاری از سازمانها و موسسات که جابه جایی دارند برای طراحی ساختمان معمولا قراردادهای میلیاردی منعقد میکنند.
معاون اجرایی سازمان بورس خاطرنشان کرد: معتقدیم سازمان باید شان بازار سرمایه را حفظ کند و ساختمانی که دارد به عنوان یک نماد باشد کما اینکه شرکت بورس به این نقطه رسیده و سازمان نیز باید به آن برسد همانطور که ساختمان بانک مرکزی نیز یک نماد محسوب میشود.
وی تصریح کرد: شان سازمان، شان بازار سرمایه و فعالان آن است، باید ساختمان فاخر و محیط اداری فاخر داشته باشد، اما قطعا برای اینکه هزینهها اتلاف نشود تا جایی که ممکن است در حال طی کردن این مسیر هستیم تا دچار هزینه اضافی نشویم و هر میزانی که هزینه شده در صورت مالی سال آینده قید خواهد شد.
بهشتی سرشت اظهار کرد: هزینه جابه جایی در ساختمان جدید عمدتا صرف مبلمان اداری خواهد شد و با در نظر گرفتن تورم مبلغی حدود 20 تا 30 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
معاون اجرایی سازمان بورس درباره زمان جابه جایی گفت: بخشی از معاونت اجرایی منتقل شده و به تدریج و واحد به واحد در حال انتقال هستیم و امیدواریم تا پایان شهریورماه عملیات استقرار در ساختمان جدید به پایان برسد.
بیشتر بخوانید:
جیب سازمان بورس 20درصد کوچک شد/ شناسایی 2 همت درآمد از اهالی ملاصدرا