مردم چقدر مالیات بر ارزش افزوده دادند؟

مردم چقدر مالیات بر ارزش افزوده دادند؟

مشمولان نظام مالیات بر ارزش افزوده باید 15 روز پس از پایان هر فصل، مالیات آن فصل را بدهند که براساس اعلام سازمان امور...

مشمولان نظام مالیات بر ارزش افزوده باید 15 روز پس از پایان هر فصل، مالیات آن فصل را بدهند که براساس اعلام سازمان امور مالیاتی 38 هزار میلیارد تومان مالیات برای دوره بهار امسال اخذ شده است.

به گزارش ایسنا، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات غیرمستقیمی است که بر تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین وضع می‌شود.

قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 1387 به صورت آزمایشی تصویب و هر ساله در بودجه تمدید شد تا اینکه برای بودجه سال 1399 این قانون تا مهرماه آن سال اعتبار داشت اما در آبان ماه سال 1399 تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن لایحه اصلاح و دايمی شدن این قانون، توسط مجلس شورای اسلامی به مدت یک سال تمدید شد.

پس از این، قانون دايمی مالیات بر ارزش افزوده در اوایل خرداد سال گذشته تصویب و در تیرماه نیز به ريیس جمهوری ابلاغ شد که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی اجرای این قانون از 13 دی ماه سال گذشته آغاز شد.

خبرآنلاین: اما در این زمینه، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که تا زمان راه‌اندازی سامانه مودیان، نحوه ارايه اظهارنامه مالیاتی و رسیدگی به آنها، حسب مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 است.

در این بین، مودیان مالیاتی باید حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مالیات مربوطه در این زمینه را پرداخت کنند که براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار سال 1401 و پرداخت مالیات متعلق، تا پایان 26 تیرماه بود.

در این زمینه، اعلام سازمان امور مالیاتی به ایسنا درباره اظهارنامه‌های دریافتی بیانگر این است که در این مدت معادل 370 هزار اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده و از این محل معادل 38 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی عاید سازمان امور مالیاتی شده است.

این درحالی است که در بهار سال گذشته حدود 30 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده بود.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد