واقعی‌سازی درآمد و ممانعت از دلالی و قاچاق با راه‌اندازی سامانه‌ مودیان

واقعی‌سازی درآمد و ممانعت از دلالی و قاچاق با راه‌اندازی سامانه‌ مودیان

یک نماینده مجلس با بیان اینکه هوشمندسازی نظام مالیاتی به عدالت در پرداخت و شفافیت مالی و اقتصادی جامعه کمک می‌کند، گفت: واقعی شدن درآمد و سود، همچنین شفافیت جریان کالا و خدمات و در نتیجه کاهش دلالی و قاچاق کالا از مزایای اجرای این قانون است.

‌فاطمه محمدبیگی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی اظهار کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی به عدالت در پرداخت، شفافیت مالی و اقتصادی جامعه کمک می‌کند.

وی سامانه‌های برخط اطلاعات مودیان و پایانه‌های فروشگاهی را ابزار قانون برای ایجاد شفافیت و خروج از رانت، فساد اقتصادی واداری را موثر دانست و عنوان کرد: راه‌اندازی این سامانه‌ سبب می‌شود مردم و صاحبان مشاغل در پرتو اطلاعات شفاف عملکرد خود را احصا کنند تا نظام مالیاتی کشور شفاف و جلوی فرارهای گسترده مالیاتی گرفته شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به عنوان بستر اصلی بسیاری از قوانین مالیاتی لازم الاجراست، تصریح کرد: معتقدم در آیین‌نامه‌های اجرایی قانون باید تبصره‌های حمایتی از اصناف ضعیف و مبتدی که نیازمند توجهات مالیاتی و در نظر گرفتن تشویق‌ فرآیندهای خوش حسابی هستند، مورد توجه ویژه قرار گیرند.

محمدبیگی تاکید کرد: مردم و اصناف باید بتوانند از تسهیلات این قوانین هم بهره‌مند شوند.

وی با تصریح بر اینکه راه‌اندازی سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدام اصلاحی وزارت اقتصاد برای جلوگیری از رشد تورمی اقتصاد کشور است افزود: قطعا همانگونه که قانون مجلس شورای اسلامی دنبال هدفمندسازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی است، انتظار داریم سایرقوا، مشاغل و اصناف مختلف در یک نظام شفاف مالیاتی قرار گیرند تا همه از منافع این شفافیت بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس کاهش کالاهای قاچاق و فاقد شناسنامه تولیدی معتبر در بازار و بهره‌مندی از کالا و خدمات معتبر و قابل پیگیری به لحاظ اصالت و اعتبار را از دیگر محاسن اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی عنوان کرد.

محمد‌بیگی اظهار کرد: واقعی شدن درآمد و سودها و همچنین شفافیت جریان کالا و خدمات و در نتیجه آن کاهش دلالی و قاچاق کالا از پیامدها و مزایای اجرای این قانون است، در زمینه اخذ مالیات‌ها نیز با این سامانه، امکان اخذ مالیات به دلیل شفافیت ایجاد شده فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه نحوه اجرا، زمان‌بندی و قابلیت سامانه‌ها در اجرای هرچه بهتر و دقیق‌تر این قانون موثر است، گفت: مسيولان باید در سامانه‌های اطلاعاتی از نرم افزارهای به‌روز و امکاناتی استفاده کنند که از دقت بالایی برخوردار باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سهولت کار با سامانه‌های اطلاعاتی سبب می‌شود مردم و اصناف بیشتر از آنها استفاده کنند؛ بهره‌گیری مردم از سامانه‌های اطلاعاتی دولت به فرآیند حذف اقتصاد زیرزمینی و دور زدن قانون کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: شفافیت مالیاتی ما را در ردیف کشورهای موفق در حوزه مردمسالاری قرار می‌دهد و سبب گسترش عدالت در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد