مشکلات قالیباف برای کنترل وضعیت بورس

مشکلات قالیباف برای کنترل وضعیت بورس

ريیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار وضعیت بازار سرمایه از ابتدای سال تا 30 دی ماه را تشریح و گفت: شرایط امسال بازار سرمایه جدید بود. امسال هم آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت و هم ETFها عرضه شدند. از سوی دیگر نقدینگی زیادی وارد این بازار شد. از ابتدای سال تا مرداد سال جاری، 120هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسن قالیباف اصل ريیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار، در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر حمایت وزیر اقتصاد از بازار سرمایه اظهار کرد: دل اقای دژپسند بیشتر از اهالی بازار سرمایه برای این بازار می‌تپد و از این بازار تمام قد حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در سال جاری، اظهار کرد: شرایط امسال بازار سرمایه جدید بود. امسال هم آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت و هم ETFها عرضه شدند. از سوی دیگر نقدینگی زیادی وارد این بازار شد. از ابتدای سال تا مرداد سال جاری، 120هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار شد.

ريیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ارزش بورس و فرابورس از ابتدای سال جاری تا 30دی ماه 152درصد رشد داشته است، گفت: شاخص کل بورس با 120درصد رشد از 512 هزار واحد در فروردین به یک میلیون و 150هزار واحد در 30دی ماه رسید. همچنین تعداد نمادها در بورس و فرابورس در مدت زمان مذکور از 629کد به 679کد رسید.

به گفته قالیباف اصل، تعداد کدها نیز از 10میلیون کد به 29میلیون کد و با احتساب مشمولان سهام عدات به 57میلیون کد رسیده است.

وی درمورد ارزش معاملات هم توضیح داد: ارزش معاملات در سال گذشته هزار هزار میلیارد تومان بود که تا 30دی ماه به چهار هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه امسال شاهد انتشار اوراق در سطح وسیع بودیم، گفت: امسال بحث واگذاری امور اجرایی به بورس‌ها مطرح و این اتفاق اجرایی شد. کل پذیرش در سال گذشته 5هزار میلیارد تومان بود که تا 30دی ماه به 28هزار میلیارد تومان رسید.

قالیباف درمورد ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری نیز توضیح داد: سقف صندوق‌ها امسال از 10هزار میلیارد تومان به 50هزار میلیارد تومان رسید. همچنین با دستورالعمل بازارگردانی در شهریورماه همه ناشران ملزم شدند بازارگردان داشته باشند.

وی ادامه داد: قرار است EPSها به بازار برگردد و بازار هدف برای شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد