قالیباف به ريیسی نامه رسمی زد / ابطال مصوبات دولت درباره...

قالیباف به ريیسی نامه رسمی زد / ابطال مصوبات دولت درباره...

بازار کارمحمدباقر قالیباف، ريیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای رسمی ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در خصوص افزایش حق مسکن کارگری و افزایش مستمری بازنشستگان را به ريیس جمهور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بالاخره ريیس مجلس سکوت یکماه خود را شکست و در دعوای کارگران و دولت، طرف کارگران را گرفت.

محمدباقر قالیباف، ريیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای رسمی، ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در خصوص افزایش حق مسکن کارگری و افزایش مستمری بازنشستگان را به ريیس جمهور اعلام کرد.

موضعگیری ريیس مجلس در خصوص نحوه افزایش حقوق بازنشستگان، توقعی بود که با توجه به بالاگرفتن دعوای اخیر کارگران بازنشسته و هیات دولت انتظار آن می‌رفت.

به صورت مشخص ماه گذشته هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی در این خصوص دو نوبت تشکیل جلسه داده بود.

اعلان نظر رسمی ريیس مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از این حیث حايز اهمیت است که باوجود اعلام نظر کمیته تطبیق قوانین مجلس، دولت نظر این هیات را غیر رسمی خواند.

هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای سال 1401 مستمری بازنشستگان این سازمان را مطابق با مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار افزایش داد.

بر این اساس می‌بایست از ابتدای سال 1401 حداقل مستمری‌ها به میزان 57 درصد و مستمری‌های سایر سطوح نیز به صورت پلکانی به میزان 38 درصد زیاد می‌شد اما دولت در مقام ابلاغ کننده این مصوبه حقوق بازنشستگان سایر سطوح را 10 درصد افزایش داد.

223225

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد