قیمت طلا نجومی شد | قیمت هر گرم طلا چند؟

قیمت طلا نجومی شد | قیمت هر گرم طلا چند؟

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.71 درصد افزایش به 1802 دلار و 40 سنت رسید.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت طلا به علت نوسان قیمت ارز متلاطم است. طلا یک منبع سرمایه گذاری است به همین دلیل قیمت طلا بسیار برای مردم اهمیت دارد. قیمت طلا این روزها بسیار پرنوسان است. قیمت طلا یک مدت مقداری پایین آمد. قیمت طلا امروز را در ادامه می بینید. 

قیمت طلا برای چهارمین هفته پیاپی افزایش‌یافته و در حدود مرز 1800 دلار در هر اونس باقی‌مانده است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.71 درصد افزایش به 1802 دلار و 40 سنت رسید.

طبق گفته متخصصان بازار، اطلاعات مربوط به کاهش تورم در آمریکا ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم طی یک‌ ماه گذشته رسانده و به قدرت گرفتن طلا کمک کرده‌است. این متخصصان عقیده دارند قیمت طلا همچنان روبه‌افزایش خواهد بود و در محدوده 1760 تا 1820 دلار باقی می‌ماند.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه گذشته میلادی 8.5 درصد گزارش‌شده، درحالی‌که بازار انتظار یک تورم 8.7 درصدی را به‌دنبال تورم 9.1 درصد در ماه ژوين داشت. تورم هسته که هزینه کالاهای بی‌ثبات مانند مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، 5.9 درصد نسبت‌به سال قبل افزایش داشته‌است که پايین‌تر از حد انتظار بوده ولی همان روند ماه ژوين را ادامه داده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند کاهش فشار تورم در آمریکا به‌خاطر پایین آمدن قیمت انرژی در این کشور است که باعث می‌شود فدرال‌رزرو سیاست‌های سخت‌گیرانه خود را در ماه‌های آینده تا حدی آرام کند. بازار درحال‌حاضر انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه سپتامبر به‌جای 75 واحد تنها 50 واحد افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

اما الان علی‌رغم کاهش تورم، بانک مرکزی آمریکا هنوز هم موفقیت‌آمیز بودن سیاست‌های خود را اعلام نکرده‌است و به‌نظر نمی‌رسد تغییر چندانی در آن‌ها ایجاد کند.

متخصصان عقیده دارند آنچه بیش‌از همه بر قیمت طلا در هفته آینده تاثیر خواهد گذاشت ارزش دلار آمریکا است. انتظار می‌رود ارزش دلار در هفته پیش رو به‌دنبال افزایش خرده‌فروشی و تولید صنعتی در آمریکا افزایش یابد.

قیمت نقره امروز با 1.72 درصد افزایش به 20 دلار و 70 سنت رسید و پلاتین با 0.58 درصد افزایش، 965 دلار و 33 سنت معامله می‌شود.

 هر دلار آمریکا امروز در صرافی بانکی به قیمت 28 هزار و 24 تومان به فروش می‌رسد و هر یورو نیز به قیمت 28 هزار و 940 تومان معامله می‌شود.

در بازار فلزات گرانبها، قیمت هر قطعه سکه امامی به 14 میلیون و 761 هزار تومان رسیده است.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز پنجشنه، بیستم مردادماه 1401 را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی)

28 هزار و 940 تومان

یورو

28 هزار و 24 تومان

سکه تمام بهار آزادی

13 میلیون و 967 هزار تومان

سکه امامی

14 میلیون و 761 هزار تومان

نیم سکه

8 میلیون و 165 هزار تومان

ربع سکه

5 میلیون و 163 هزار تومان

سکه گرمی

3 میلیون و 45 هزار تومان

هر گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 355 هزار و 200 تومان

هر گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 806 هزار و 900 تومان

هر مثقال طلا

5 میلیون و 882 هزار تومان

هر انس طلا

1.786.46 دلار

 امروز دلار روند افزایشی داشت. البته در ساعات پایانی معاملات غیرقانونی فردایی، قیمت‌ها روند کاهشی یافتند اما تا زمانی که در بازار معاملات نقدی انجام می‌شد، برخی کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را در محدوده 31820 تا 31860 تومان اعلام می‌کردند. از آن سو، قیمت‌ها در بازار جهانی طلا نیز صعودی بود. این دو عامل در کنار هم قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را نیز افزایشی کرد.

برزو حق‌شناس، کارشناس‌ بازارهای مالی معتقد است اگر اخبار قطعی از امضای برجام انتشار یابد، قیمت‌ها در بازارهای مالی می‌توانند کاهشی شوند. در غیر این صورت، ممکن است سقف‌های جدیدی نیز برای دلار، طلا و سکه رقم بخورد.

امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای 18 گرم اکنون یک میلیون و 372 هزار و 402 تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به آخرین روز  کاری، 1154 هزار تومان بیشتر است.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت 14 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است. این قیمت با روزهای گذشته تفاوتی ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم اکنون ثبات دارد و به 14 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است. این قیمت با روزهای گذشته تفاوتی ندارد.

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و 377 هزار و 100 تومان اعلام کرده است. حدود 5 هزار تومان از بعد از ظهر امروز و 14 هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر صعودی و 14 میلیون و 922 هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به امروز بعد از ظهر حدود 9 هزار تومان کمتر و نسبت به روز کاری گذشته حدود 82 هزار تومان بیشتر است.

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و 14 میلیون و 124 هزار تومان معامله می‌شود. این رقم دو هزار تومان از بعد از ظهر امروز و 9 هزار تومان از روز کاری گذشته بیشتر است.

البته سکه طرح جدید امروز برای لحظه‌هایی وارد کانال 15 میلیون تومانی شد. اقتصادنیوز نوشت: «قیمت سکه امروز با 15 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 436 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 12 درصد بدست آمد.»

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و 1,797 دلار اعلام شده است.

در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز قیمت دلار در بازار آزاد و همچنین نرخ اونس جهانی افزایشی بود. این دو عامل قیمت‌ها را در بازار طلا و سکه نیز افزایشی کرد. به گونه‌ای که سکه امامی بار دیگر در آستانه ورود به کانال 15 میلیون تومانی قرار گرفته است.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است. در حالی که در هفته گذشته بار دیگر و بعد از مدت‌ها مذکرات برجام آغاز شد. اما گفتگوها پس از حدود یک هفته، بدون نتیجه خاصی به پایان رسید. مذاکره‌کنندگان ارشد طرف‌های مختلف به پایتخت‌های خود بازگشتند تا تصمیم نهایی را در مورد متن ارايه شده اخذ کنند.

برزو حق‌شناس، کارشناس‌ بازارهای مالی به تجارت‌نیوز می‌گوید: اگر اخبار مثبتی از برجام منتشر نشود و فضا مبهم باقی بماند، دلار ممکن است به روند افزایشی خود ادامه دهد. در دو روز اخیر، اخبار و گمانه‌زنی‌های منفی پررنگ‌تر بود. بر همین اساس قیمت دلار صعودی شد و به سمت کانال 32 هزار تومانی رفت.

او افزود: انتشار اخبار قطعی از احیای برجام می‌تواند قیمت‌ها را کاهشی کند. اما حرف‌درمانی صرف، در درازمدت کمکی به بازار نمی‌کند و دلار به سمت ارزش ذاتی خود حرکت می‌کند.

این کارشناس در مورد قیمت سکه نیز توضیح داد: حباب سکه در سال جاری افزایش یافته است اما این موضوع در واقع نشان‌دهنده قیمت دلار است.

حق‌شناس گفت: تداوم روند افزایشی طلا و سکه به شرایط دلار بستگی دارد. اگر دلار به سمت کانال جدید برود، به ویژه سکه هم ممکن است سقف‌های بالاتری را تجربه کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد