پدرخوانده بعد از اولتیماتوم پر حاشیه فراری شد!

پدرخوانده بعد از اولتیماتوم پر حاشیه فراری شد!

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به چشم پوشی روی مشکلی اظهر من الشمس و دبه سازی در شرکت بیمه ای و...

به گزارش بورس نیوز، امروز مستاجر جدید پاستور رسما اسبابش را پهن کرد تا اداره گربه غمگینی را به عهده بگیرد که بیش از هر زمان دیگری، حتی دوران جنگ، مشکلات دارد. نکته مثبت این بود که برای اولین بار در مراسم تنفیذ، بورس جزو اولویت ها قرار گرفت و امیدواریم بلایی که قبلی ها سر این بازار آوردند، سر گرگ های بیابان هم نیاید.

 

چشم پوشی روی فسادی اظهر من الشمس

اهالی جاده مخصوص امروز خیلی خوشحال بودند و بی صبرانه انتظار می کشند تا قیمت گذاری شان، آزاد شود! اما بعضی ها هم پیغام داده اند آزادسازی قیمت خودرو، بهانه ای است تا این جماعت گران کنند و هزینه سوءمدیریت ها و فسادشان را از جیب مردم بدهند! چه نشسته اید که دلالان، نه فقط بازار خودرو که بازار قطعات را هم در دست گرفته اند و مدیران جاده مخصوص هم چشم روی خیلی مفاسد بسته اند و بهای تمام شده به خاطر همین بی کفایتی ها و سواستفاده ها بالاست! دلالان محترم، قطعات وارداتی را 100 درصد گران تر به جاده مخصوصی ها می فروشند و حسابرس بند می زند و اخر هم معلوم نیست چرا آنچه اظهر من الشمس است، به چشم نمی آید! فقط ساز گرانی می زنند و زیان را بهانه می‌کنند و انتظار دارند ما هم باور کنیم که زیان شان، ناشی از قیمت گذاری دستوری است!

 

اولتیماتوم یا شلوغ کاری برای ادغام

یکی از بانک های بورسی که مدت هاست به خاطر زیان انباشته سنگین دچار چالش شده، شفاف سازی داده که اهالی ملاصدرا به ما اولتیماتوم داده اند فکری برای خروج از شمول ماده 141 نکنید، اخراج می شوید! ولی از پشت پرده بعضی دوستان هم اشاره می کنند که جدی نگیرید! اهالی ملاصدرا آنقدرها هم قدرت ندارند که بانک اخراج کنند. این بانک یک وابستگی هایی به بعضی نهادها دارد و هیچ بعید نیست این همه سروصدا و شلوغ کاری، بهانه ای باشد تا به جمع ادغامی ها بپیوندند. اما از آن طرف هم خبر رسیده بانک بزرگی که چند بانک دیگر را به سرپرستی گرفته بود، در تامین هزینه های پرسنلی و بیمه درمانی همین ها هم مانده و دیگر فرزندخوانده نمی خواهد!

 

وقتی شرکت بیمه ای، دبه کرد

دعوا بین دو شرکت بیمه هم بالا گرفته! یک شرکت بیمه اتکایی مدتی قبل ساختمان مرکزی یکی دیگر از شرکت های بیمه ای را از طریق مزایده و کاملا قانونی خریده؛ حالا فروشنده راضی به تخلیه ملک و تحویل به خریدار نیست! دبه کردن در معامله از اصول بعضی از دوستان است و فرقی ندارد که چه چیزی را و به چه صورت بفروشند! مهم این است که بعد از فروش بلایی به سر خریدار بیاورند که یا کلا منصرف شود و چند سالی التماس کند تا پولش را پس بگیرد یا باج اضافه تر بدهد تا مالش را تحویل بگیرد! و در هر دو صورت، دبه کننده برنده است.

 

ظهور پدرها مبارک 

و اما طنز پایانی، مخالفت پدر بتن ایران با ورود سیمان به بورس کالا بود! مراقب باشید که از فردا ممکن است فرغون های وطنی و قوطی کبریت ها و حتی سطل های بازیافتی کشورمان هم پدر و مادر دار شوند و ولی شان را سرتان هوار کنند...

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد