عقب‌گرد نفت در آستانه انتشار آمار آمریکا

عقب‌گرد نفت در آستانه انتشار آمار آمریکا

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر سیاستهای بانکهای مرکزی جهان برای مهار تورم و در آستانه انتشار آمار ذخایر آمریکا، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر 37 سنت معادل 0.3 درصد کاهش یافت و به 106 دلار و 98 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت با 69 سنت معادل 0.7 درصد کاهش، به 103 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسید. قرارداد تحویل سپتامبر وست تگزاس اینترمدیت، با 50 سنت کاهش، 100 دلار و 24 سنت بود.

قیمت نفت در معاملات روز گذشته تحت تاثیر نگرانیها پیرامون عرضه و تحریمهای غربی علیه روسیه و سیگنالهای مربوط به افزایش نرخهای بهره توسط بانکهای مرکزی جهان، بین افزایش و کاهش در نوسان بود. هر دو قرارداد روز سه شنبه تحت تاثیر کمبود عرضه جهانی، با حدود یک درصد افزایش بسته شدند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 15 ژوییه، حدود 1.9 میلیون بشکه رشد کرد. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز رشد ذخایر به میزان 1.4 میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر نفت وفرآورده‌های نفتی آمریکا، بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

همزمان با بازگشایی بعضی از میادین و بنادر نفتی لیبی، در اقدامی که ممکن است در عرضه نفت مشکل ساز شود، فرحت بنگدارا، ريیس جدید شرکت ملی نفت لیبی مخالفتها با انتصاب وی به این سمت را رد کرد.

جو بایدن، ريیس جمهور آمریکا، هفته گذشته به عربستان سعودی سفر کرد و امیدوار بود با مقامات سعودی برای افزایش تولید نفت، توافق کند اما هیچ ضمانت واضحی از ریاض دریافت نکرد. وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار کرد: هیچ کمبودی در بازار دیده نمی‌شود و تنها کمبود ظرفیت پالایش وجود دارد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد