شناسایی مشتریان جدید برای نفت ایران/ عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب آغاز می‌شود

شناسایی مشتریان جدید برای نفت ایران/ عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: قرارداد میدان‌های یاران شمالی و جنوبی، بلال، سهراب و لایه نفتی پارس جنوبی در دولت سیزدهم تنفیذ و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، محسن خجسته‌مهر در نخستین کنفرانس ملی افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز اظهار کرد: قرارداد میدان‌های یاران شمالی و جنوبی، بلال، سهراب و لایه نفتی پارس جنوبی در دولت سیزدهم تنفیذ و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی با اعلام این خبر که دو ردیف پالایشی پالایشگاه فاز 14 میدان گازی مشترک پارس جنوبی هم‌اکنون عملیاتی است، تصریح کرد: ردیف سوم این پالایشگاه نیز در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب به ارزش حدود یک میلیارد دلار به‌زودی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: عملیات اجرایی لایه نفتی پارس جنوبی در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: ظرفیت تولید نفت ایران در حال حاضر بیش از 3.8 میلیون بشکه در روز است که این ظرفیت تا پایان سال به 4 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

خجسته‌مهر در پایان گفت: صادرات نفت ایران نسبت به قبل، شرایط بهتری داشته و مشتریان جدیدی برای نفت ایران پیدا کرده‌‌ایم. در کنار مشتریان سنتی، رصد بازار و تلاش برای ایجاد بازارهای جدید برای نفت کشور به طور مستمر در حال انجام است.

پایان پیام/ ت 22

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد