خرید دلار سهمیه‌ای با کارت ملی اجاره‌ای/ صف طولانی رانت ارزی

خرید دلار سهمیه‌ای با کارت ملی اجاره‌ای/ صف طولانی رانت ارزی

اختلاف قیمت دلار بازار آزاد و صرافی ملی افراد زیادی را برای خرید دلار سهمیه‌ای به سمت صرافی‌ها کشانده است. برخی از دلالان نیز برای کسب سود بیشتر کارت ملی افراد را می‌خرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اختلاف قیمت دلار بازار آزاد با صرافی ملی در چند روز گذشته حدودا دو هزار تومان شده است. همین موضوع عده زیادی از افراد را به سمت میدان فردوسی برای خرید 2200 دلار سهمیه‌ای سالانه خود با کارت ملی کشانده است.

قیمت دلار صرافی ملی امروز 26 هزار و 900 تومان شده و قیمت خرید دلالان در بازار آزاد از 28 هزار و 300 تا 28 هزار 500 تومان متغیر است. تنها راه فروش دلار سهمیه‌ای سالانه هر فرد فروش به دلالان است زیرا اگر با قیمت فعلی ارز از صرافی خریداری شود و به دلال فروخته شود، در جا سه میلیون و 300 هزار تومان سود حاصل از این کار به دست می‌آید.

بیشتر افرادی که در میدان فردوسی در صف‌های طولانی برای خرید دلار سهیمه‌ای خود هستند، قصد نگهداری آن را ندارند و به محض خرید به دلالان می‌فروشند.

اختلاف قیمت دلار آزاد با صرافی تا دو هزار تومان رسیده بود و حالا بازار اجاره کارت ملی برای خرید 2200 دلار سهمیه‌ای سالانه داغ شده است. نرخی که دلالان برای خرید کارت ملی به هر فرد اعلام می‌کنند رقمی بین 400 تا 500 هزار تومان است اما در دو روز گذشته و به خصوص امروز به دلیل صف طولانی برای خرید احتمالا تعداد زیادی از افراد دست خالی بمانند.

در واقع دلالان کارت ملی فردی که از سهمیه خود استفاده نکرده را 400 تا 500 هزار تومان می‌خرد، خود دلال نیز دو میلیون و 800 هزار تومان سود می‌کند.

برای خرید دلار سهیمه‌ای هر فرد علاوه بر کارت ملی باید دو کارت بانکی و سیم کارت با نام خود به صرافی اريه کند. علت داشتن دو کارت ملی هم این است که سقف پرداخت از طریق دستگاه پز 50 میلیون تومان است و باید مابقی به کارت دیگر واریز شود.

یکی از افرادی که قصد خرید دلار سهمیه‌ای دارد تجارت‌نیوز می‌گوید: «ساعت 10 صبح است و ما دو سه ساعتی در صف خرید ایستادیم اما گفتن به همه نمی‌رسه، اگه می‌خوای سهمیت رو بخری به صرافی نفروش چون ازت نمی‌خرن اگه هم بخرن زیر قیمت می‌خرن ضرر می‌کنی»

مطالعه بیشتر: چوب حراج به منابع ارزی کشور/ صف خرید دلار برای 4 میلیون سود(گزارش تصویری)

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد