بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی(24خرداد) / ورود پول 55میلیاردی حقیقی ها به فرآورده های نفتی با حضور پررنگ شپنا

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی(24خرداد) / ورود پول 55میلیاردی حقیقی ها به فرآورده های نفتی با حضور پررنگ شپنا

افراد حقیقی در بورس امروز 130میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام میدکو بود.

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود 130میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و 350میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 21درصد یعنی 710میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بیمه و صندوق بازنشستگی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «فرآورده‌های نفتی» و  «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «میدکو»، «فملی» و «بپاس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شپنا»، «سمگا» و «خودرو» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه حدود 20میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت اصفهان با برتری حدود 45میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 38نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 71نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 180میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 280میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد