فاصله قیمتی 20 تا 30 درصدی بین قیمت دام زنده و مراکز تولید

فاصله قیمتی 20 تا 30 درصدی بین قیمت دام زنده و مراکز تولید

ريیس سازمان امور عشایر کشور از کاهش مصرف سرانه گوشت قرمز در کشور خبر داد و خواستار برخورد فوری و جدی دستگاه‌های نظارتی با گرانفروشان در این حوزه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علایی‌مقدم، ريیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز طی هفته‌های اخیر، از روند نظارت بر بازار خرده‌فروشی به شدت انتقاد کرد و گفت: مصرف سرانه گوشت قرمز در کشور به دلیل کرونا کاهش پیدا کرده و از 9.6 کیلوگرم به 6.5 کیلوگرم رسیده و ما طی این مدت با مازاد تولید نیز مواجه بوده‌ایم. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که میانگین قیمت لاشه گوشت قرمز در کشور بین 105 تا 110 هزار تومان و میانگین قیمت دام زنده 45 هزار تومان در هر کیلوگرم است بنابراین چه دلیلی وجود دارد که در خرده‌فروشی‌ها گوشت را کیلویی 170 هزار تومان بفروشند؟

وی تصریح کرد: فاصله‌ای که بین قیمت دام زنده و مراکز تولید تا مراکز عرضه وجود دارد، به دلیل کوتاهی دستگاه‌های نظارتی و عدم نظارت است و گاهی شاهد هستیم که در مناطق مختلف عرضه نیز بین 20 تا 30 درصد اختلاف قیمت وجود دارد بنابراین از تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف درخواست داریم که با سرعت و جدیت تمام به این حوزه ورود کنند و اجازه ندهند هرکس به هر قیمتی که دوست دارد گوشت را به دست مصرف‌کننده برساند.

منبع: تسنیم

مطالعه بیشتر: قیمت گوشت و مهمترین عوامل تغییر آن

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد