تعرفه محاسبه قبض برق مشترکان خانگی گران شد؟

تعرفه محاسبه قبض برق مشترکان خانگی گران شد؟

همزمان با اعتراضات گسترده مشترکان برق خانگی، سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی ادعا کرده بود که تعرفه برق مشترکان پرمصرف خانگی مانند تعرفه ماینرها حساب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در گفتگو با روزنامه خراسان ادعا کرده بود که برق مشترکان پرمصرف خانگی با تعرفه برق رمزارزها محاسبه می‌شود. همزمان بسیاری از مشترکان هم از افزایش چند برابری قبض برق این دوره‌شان نسبت به مدت مشابه در سال پیش شکایاتی داشتند. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در همین باره می‌گوید: قیمت برق مشترکان خانگی و جریمه‌های آنان با تعرفه مشترکان خانگی حساب می‌شود.

رجبی مشهدی توضیح می‌دهد: افرادی که زیر الگوی‎‌های استاندارد برق مصرف می‌کنند، به طور سالیانه 7 درصد افزایش قیمت دارند. صورت‌حساب برق این افراد معمولا حدود 30 هزار تومان است.

او مشترکان پرمصرف را مشخص می‌کند: افرادی که بیش از 300 کیلووات بر ساعت برق مصرف می‌کنند مشترکان پرمصرف هستند. این افراد علاوه بر 7 درصد قبلی، 16 درصد دیگر هم به صورت‌حسابشان اضافه می‌شود.

رجبی مشهدی بیان می‌کند: 850 هزار مشترک خانگی ما از 30 میلیون مشترک، بیش از دوبرابر الگو برق مصرف می‌کنند. قبض برق این افراد معمولا حدود 70 هزار تومان و بالاتر می‌آید و رقم مازاد بر دو برابر را هر با احتساب متوسط خرید برق از نیروگاه تجدیدپذیر که حدود 800 تومان است حساب می‌شود.

تعرفه برق مشترکان خانگی با تعرفه ماینر حساب می‌شود؟

او ادعای سخنگوی برق خراسان رضوی را رد می‌کند: افرادی که مجوز ماینینگ دریافت کرده باشند، تعرفه رمزارزها را پرداخت می‌کنند.

او با تکذیب این ادعا ادامه می‌دهد: برق تنها در صورتی با تعرفه رمزارز حساب می‌شود که مجوز ماینینگ دریافت شده باشد؛ در غیر این صورت، دستگاه ماینر ضبط می‌شود.

رجبی مشهدی، در آخر یادآوری می‌کند: تعرفه رمزارزها 1 هزار و 600 تومان به ازای هر کیلووات بر ساعت است و این رقم در 4 ماه گرم دو برابر هم می‌شود و به 3 هزار و 200 تومان می‌رسد.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش «برق گران شد؟» را هم بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد