کاهش قیمت تخم مرغ/ تخم مرغ تک نرخی شد

کاهش قیمت تخم مرغ/ تخم مرغ تک نرخی شد

تخم مرغ ارزان شد. سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن می‌گوید: در آستانه فصل بهار و با گرم شدن هوا هر کیلو تخم مرغ سه هزار تومان ارزان شد. درحال حاضر هر شانه تخم‌مرغ 29 هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، تا یک ماه گذشته قیمت هر شانه تخم مرغ به 50 هزار تومان می‌رسید اما حالا سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن می‌گوید: در آستانه فصل بهار و با گرم شدن هوا هر کیلوگرم تخم مرغ سه هزار تومان کاهش قیمت داشته و هر کیلوگرم تخم مرغ که کیلویی 17 هزار تومان بود حالا به کیلویی 14 هزار تومان رسیده است.

با این حال مرغداران با ابراز نارضایتی از سیاست گذاری ستاد تنظیم بازار می‌گویند که رفتارهای نادرست با تولید موجب زیان سنگین مرغداران شده است.

ناصر نبی‌پور با تايید این موضوع به تجارت‌نیوز گفت: زمانی که قیمت تخم مرغ بالا بود دولتی‌ها با جریمه‌های چند میلیاردی مرغدارها را مجبور می‌کردند که تخم مرغ را کیلویی 14 هزار تومان به شرکت پشتیبانی امور دام بدهند اما حالا دولتی‌ها از مرغدارها تخم مرغ نمی‌خرند.

سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن همچنین گفت: اکنون قیمت هر شانه تخم‌مرغ درب مرغداری و در بازار آزاد یکسان است و بهای آن بین 28 تا 29 هزار تومان است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد