حذف حجم مبنا از شرکت‌های بازارپایه / ارتقاء 3 شرکت از بازار پایه به بازار دوم فرابورس

حذف حجم مبنا از شرکت‌های بازارپایه / ارتقاء 3 شرکت از بازار پایه به بازار دوم فرابورس

سرپرست فرابورس ایران از حذف حجم مبنا از سهام شرکت‌های بازارپایه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، میثم فدایی در صفحه مجازی خود نوشت: با حذف حجم مبنا از سهام شرکت‌های بازار پایه فرابورس که بیش از 20 روز صف فروش یا خرید بوده‌اند طی 7 روز معاملاتی، صف فروش 9 شرکت از بین رفت و سهامدارانی که قصد خروج از سهام شرکت‌های مزبور را داشتند توانستند سهام خود را بفروشند.


میثم فدایی

خبرنگار فارس در این زمینه در تماس با یک مقام مسيول در فرابورس چند و چون قضیه را جویا شد که وی گفت: حذف حجم مبنا فعلا به صورت آزمایشی انجام می‌شود که اگر پاسخ داد ادامه داشته باشد.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه شرکت پتروشیمی جم، بیمه تعاون و شرکت بین‌المللی سیمان ساروج بوشهر توانستند با شفاف‌سازی و تهیه مدارک لازم از بازار پایه فرابورس ارتقاء پیدا کنند و در بازار دوم فرابورس پذیرش شوند.

وی گفت: سیاست فرابورس این است که زمینه‌هایی فراهم کند تا شرکت‌ها هرچه بیشتر شفاف شوند و با ارايه مدارک در هیات پذیرش ارتقا پیدا کنند و به بازارهای بالاتر بیایند.

هفته پیش نیز خبرنگاران بازار سرمایه در دیدار با یک شرکت بازارپایه‌ای فرابورس از فرخ نژاد مدیرعامل آن شرکت پرسیدند که آیا قصد ارتقا به بازارهای بالاتر را دارید گفت: ما ابتدا در بازار اصلی بورس بودیم اما به دلیل عدم شفافیت به فرابورس و از آنجا به بازار پایه زرد فرابورس منتقل شده‌ایم، اما اکنون مدارک و مستندات ارايه و درخواست خود را در هیات پذیرش ثبت کرده‌ایم و امیدواریم هر چه سریع‌تر به بازار بالاتر اتقا پیدا کنیم.

به گزارش فارس، شرکت‌هایی که در بازارهای بالاتر پذیرش شوند از شفافیت بالاتر و استانداردهای حسابداری و حسابرسی برخوردار می‌شوند، در نتیجه حساب‌های مالی شرکت‌ها شفاف‌تر می‌شود و دولت می‌تواند مالیات واقعی از آنها وصول کند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد