خبر خوش برای خریداران خودرو | ریزش عجیب قیمت خودرو در بازار امروز

خبر خوش برای خریداران خودرو | ریزش عجیب قیمت خودرو در بازار امروز

قیمت خودرو امروز، 25 اردیبهشت 1402، نوسان جزيی را تجربه کرد و در گروه مونتاژی‌ها با اندکی کاهش همراه شد. اما کارشناسان...
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد. قیمت خودرو در چند سال گذشته ثابت نبوده و هرروز تغییر می‌کند. قیمت خودرو تابع شرایط متفاوتی است و پیش‌بینی آن کمی دشوار است. میزان قیمت خودرو به قیمت دلار هم بستگی دارد. قیمت خودرو در آینده چه می‌شود.

قیمت خودرو امروز، 25 اردیبهشت 1402، نوسان جزيی را تجربه کرد و در گروه مونتاژی‌ها با اندکی کاهش همراه شد. اما کارشناسان معتقدند قیمت‌ها در ماه‌های آینده در مدار صعودی حرکت می‌کنند.

قیمت خودرو امروز، 25 اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت. اما این روند ادامه‌دار نبود و بازار مجددا شاهد افزایش قیمت‌ها شد. غیبت تعدادی از خودروسازان، به‌ویژه ایران خودرو، در مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه و عرضه تعداد محدودی خودرو نسبت به مرحله قبلی، یکی از عوامل بازگشت بازار به مدار صعودی شناخته می‌شود.

در این میان باید این نکته را یادآور شد که افزایش قیمت‌ها در حال حاضر محدود به خودروهای داخلی است. قیمت خودروهای مونتاژی و خارجی طی روزهای گذشته تحت تاثیر بلاتکلیفی‌ بر سر تعیین قیمت‌های نهایی در درب کارخانه با نوساناتی همراه است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید 131 در روزهای گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در نرخ 350 میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید 111 قیمت 360 میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت 1401 که در ماه‌های گذشته جهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود و تا 710 میلیون تومان پیش رفته بود، امروز 25 اردیبهشت ماه با کاهش پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، نرخ 674 میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو 206 تیپ 3 پانوراما 1401 که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز دو میلیون تومان ارزان و در نرخ 590 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل 1402 آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز یک میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در نرخ 930 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

شجاعی، سخنگوی شورای رقابت:

از روزی که ما فرمول های قیمت گذاری را اعلام کردیم، ظاهرا تنها کسی که ساز مخالف با این نوع قیمت گذاری را زد آقای قالیباف است.

گویا وزارت صمت می‌خواهد خودش را به عنوان آدم خوب ماجرا جلوه دهد و مسيولیت اعلام قیمت ها را بر عهده نگیرد.

گزارشی را هم که رسانه ملی از تخلف شورای رقابت پخش کرد هم خود آقای قالیباف تهیه کرده بودند.

قیمت خودرو در بازار امروز

بازار خودرو به دلیل تاثیرپذیری بالا از نوسانات دلار، تبدیل به یک بازار دلاری شده است. انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت خودرو حداقل 30 درصد افزایش قیمت را تجربه کند.قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌جمعه 20 آبان 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. بازار خودرو روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت چند روز از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.

برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید 111 اکنون در قیمت 208 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید 131 نیز اکنون به نرخ 183 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو 207 اتومات که در ماه گذشته 590 میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح 630 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو در قیمت 415 میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که دنا معمولی طی تنها یک ماه با 10 ملیون تومان افزایش قیمت همراه شده بود.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز به قیمت 496 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که این روزها از نوسانات دور نماند، امروز به قیمت 610 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌سه‌شنبه 10 آبان 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 131 نیز با نرخ 180 میلیون تومان عرضه می‌شود.

اما پژو 207 اتومات که هفته‌ها از نوسان قیمتی دور مانده بود، اما در این چند روز، با نوسان قیمتی زیادی همراه شده است. حال این خودرو پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان شد و هم‌اکنون در سطح 615 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا معمولی مدل 1401 نیز مانند روز گذشته، دو میلیون تومان افزایش داشت و اکنون 414 میلیون تومان قیمت دارد.

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح سه‌شنبه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده 214 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو 206 تیپ دو صفر نیز برخلاف روزهای گذشته، ثابت ماند و حالا 311 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور در نرخ 366 میلیون تومان ثابت ماند.

با افزایش قیمت دلار، بازار خودرو هم با افزایش قیمت همراه شده است. این افزایش قیمت بازار را بعد از ماه‌ها از رکود خارج کرد و اکنون خرید و فروش در بازار در حال انجام است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌شنبه 16 مهر 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید 131 نیز با قیمت 180 میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل 1401 نیز با قیمت 404 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو 207 اتومات اکنون در قیمت 590 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده 214 میلیون تومان قیمت دارد.

پژو 206 تیپ دو مدل 1401 اکنون در قیمت 309 میلیون تومان به فروش می‌رسد. 206 تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ 370 میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت 595 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در حال حاضر بازار در رکود است. اما قیمت‌ خودرو در چند روز گذشته با ثبات همراه شده و با تغییرات چندانی همراه نشده است. 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد