افزایش تولید گاز ایران‌ با تکمیل پروژه فاز 14 پارس جنوبی‌

افزایش تولید گاز ایران‌ با تکمیل پروژه فاز 14 پارس جنوبی‌

معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: فاز 14 پارس جنوبی پروژه صنعتی عظیم کشور است این مگاپروژه با 150 میلیارد دلار پروژه صنعتی موجب می‌شود که از رقیب قطری خود که شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های آن حضور دارند، پیشی گرفته و بیش از قطر گاز تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید بازارگان، امروز در نشست خبری پروژه فاز 14 پارس جنوبی، اظهار داشت: این مگاپروژه با 150 میلیارد دلار پروژه صنعتی موجب می‌شود که از رقیب قطری خود که شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های آن حضور دارند، پیشی گرفته و بیش از قطری ها گاز تولید کنیم.

معاون صنایع پیشرفته و پروژه های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان داشت: این یک مگا پروژه موفق و بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در دو دهه گذشته است، این مگاپروژه حاصل تلاش های 20 ساله مهندسان ایرانی است و فاز 14 آخرین برگ از این پروژه و کتاب است که بسته می‌شود.

وی اظهار داشت: توقف پنج ساله این پروژه به علت قرار گرفتن مخزن آن در کنار خط مرزی با قطر بود.

بازارگان، ارزش این پروژه را حدود 300 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از موانع مهم، توقف اعتبارات این پروژه بود اما در مدت کوتاهی و در 3 سال این مسايل رفع شد.

بازارگان بیان داشت: ‌فاز 14 پارس جنوبی بزرگترین پروژه توسعه کشور در موضوع ساخت داخل پس از تحریم‌های سال 97 است.

وی اظهار داشت‌: هشت شرکت ایرانی در این پروژه حضور داشتند و با همکاری وزارتخانه‌های صمت و نفت، تلاش شد شرکت‌ها را در این زمینه توانمند کنیم.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد