فارس من| مطالبه سهامدارن بورس بابت کاهش زمان واریز وجه فروش سهام

فارس من| مطالبه سهامدارن بورس بابت کاهش زمان واریز وجه فروش سهام

مخاطبان خبرگزاری فارس در بخش فارس من با ثبت پویشی با عنوان «کارگزاران بورس وجوه سهامدار را همان روز به حساب واریز کنند»، خواستار پیگیری در این‌باره شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کارگزاران بورس یا شرکت‌های کارگزاری بورس حکم وکیل سرمایه‌گذار را دارند که براساس دستور افراد اقدام به خرید و ‌فروش سهام می‌‌کنند، یعنی کارگزاران اشخاص حقوقی هستند که به نمایندگی از طرف مشتریان اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار و ارايه سایر خدمات در بازار سرمایه می‌کنند.

در صورتی که سهامدار نیاز به پول خود داشته باشد، در صورت فروش سهام خود می‌تواند درخواست وجه کرده و کارگزار طبق قانون موظف است در اولین فرصت وجه درخواستی را به حساب شخص واریز کند.

طبق قانون‌ اگر درخواست وجه تا قبل از ساعت 12 روز جاری زده شود، پول، فردای آن روز به حساب سهامداران واریز خواهد شد. اما اگر بعد از ساعت 12 درخواست وجه زده شود، 2 الی 3 روز کاری طول می‌کشد تا پول به حساب افراد واریز شود.

بعد از ارسال تقاضای وجه، در صورتی که وضعیت درخواست در حالت «انجام شد» قرار گرفته باشد، زمان پرداخت وجه مورد نظر شما بین 8:30 صبح تا 16:30 متغیر است و به صورت خودکار به حساب افراد واریز می‌شود.

طی روزهای گذشته مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من، پویشی با عنوان «کارگزاران بورس وجوه سهامدار را همان روز به حساب واریز نمایند»، ثبت کرده اند که در آن آمده است: «کارگزاران بورس وجوه درخواستی سهامداران را با بیش از دو روز تاخیر به حساب وی واریز می‌کنند که این موجب مشکلاتی برای سهامدار می‌شود و نقد شوندگی بورس را کاهش می‌دهد لازم است ترتیبی اتخاذ شود که همان روز امکان واریز به حساب سهامدار باشد».

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارس من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد