پولدارها از بازار خودرو عقب‌نشینی کردند/ افزایش قیمت خودرو با نوسان دلار

پولدارها از بازار خودرو عقب‌نشینی کردند/ افزایش قیمت خودرو با نوسان دلار

تقاضا برای خودروهای زیر 200 میلیلون تومان زیاد شده است. نایب ريیس اول اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اعلام این خبر می‌گوید: مطابق با روال هرساله با نزدیک شدن به بازار شب عید تقاضا در بازار خودرو افزایش دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، درست در شرایطی که کاهش قیمت دلار به ریزش قیمت در بازار خودرو منجر شده بود، حالا دوباره با صعودی شدن دلار، بازار خودرو هم افزایش قیمت را تجربه کرده و بنا به گفته فعالان بازار نوسان قیمت دلار خودروهای پرتیراژ را بین پنج تا شش میلیون تومان گران کرده است.

به عنوان مثال پراید با پنج میلیون تومان افزایش با قیمت 107 میلیون تومان فروخته می‌شود. 206 هم با افزایش شش میلیون تومانی 190 میلیون تومان قیمت دارد.
اسد کرمی، نایب ريیس اول اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره وضعیت این روزهای بازار خودرو توضیح می‌دهد: طبق روال هر سال خودرو شب عید گران می‌شود. امسال هم ممکن است قیمت خودروهای خارجی بین 10 تا 15 درصد نوسان افزایشی داشته باشد.

کرمی از عقب‌نشینی پولدارها از بازار خودرو خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: با نوسان قیمت دلار قیمت سانتافه مدل 2016 با 50 میلیون تومان افزایش به قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسید و بهای سایر خودروهای خارجی هم افزایش قابل توجه قیمت را تجربه کرده است و البته باید تاکید کنم که خرید و فروش خودرو خارجی به صفر رسیده است.

او در ادامه توضیح داد: برخی شب عید به ناچاریا خودرو تعویض می‌کنند یا می‌خرند و البته به نظر می‌رسد که عده‌ای فعلا دست نگه داشتند تا وضعیت بازار را بسنجد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول دی / خودرو نخرید، ارزان می‌شود!

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد