جولان لوازم‌خانگی قاچاق در بازار تهران/نرخ داخلی‌ها افزایش نیافته است

جولان لوازم‌خانگی قاچاق در بازار تهران/نرخ داخلی‌ها افزایش نیافته است

ريیس هیات‌مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با بیان اینکه قیمت تلویزیون و دیگر لوازم صوتی و تصویری افزایش نداشته است، از فراوانی لوازم‌خانگی قاچاق شرکت‌های کره‌ای در بازارهای پایتخت خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدعلیرضا موسوی مجد، درخصوص قیمت تلویزیون و دیگر لوازم صوتی و تصویری، افزود: برخی واحدهای تابعه این انجمن با توجه به افزایش هزینه‌ها از جمله قیمت محصولات پتروشیمی، فولاد، مس، همچنین حقوق و دستمزد از ابتدای سال، تقاضای 10 درصد افزایش قیمت‌ها را داشتند.

وی بیان‌داشت: با توجه به شرایط خاص کنونی بازار که همه چیز متاثر از نیروهای عرضه و تقاضا است، تولیدکنندگان متوجه شدند که عرضه محصولات با قیمت‌های بالاتر از کشش‌پذیری لازم برخوردار نخواهد بود و به‌ناچار اکنون با همان قیمت‌های قبلی عرضه می‌کنند.

موسوی مجد یادآور شد: این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی مجبورند با اجناس قاچاق موجود در بازار که به دلیل نپرداختن مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های گمرکی و غیره به مراتب ارزان‌تر از تولیدات داخلی است، رقابت کنند و هرگونه افزایش قیمت مردم را به سمت تولیدات قاچاق ال. جی، سامسونگ و دیگر برندهای خارجی سوق می‌دهد.

وی گفت:‌ گشتی در خیابان جمهوری پایتخت و دیگر مراکز عرضه و فروش لوازم‌خانگی حاکی از وفور اجناس قاچاق به‌ویژه از دو برند کره‌ای یاد شده است، هرچند شاید تعداد انگشت‌شماری از آنها مربوط به تولیدات پیش از تحریم‌ها و باقی‌مانده ته انبارها باشد اما بخش زیادی از آنها به صورت قاچاق وارد می‌شود که «تولید کشور مصر» ‌ روی آنها حک شده است.

ال. جی و سامسونگ در بازار حضور دارند

ريیس هیات‌مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با اشاره به حجم بالای قاچاق دو برند کره‌ای یاد شده و زمزمه‌های بازگشت آنها به کشور، گفت: این دو برند همین الان نیز بدون حضور و همکاری رسمی در ایران، با صرف هزینه‌های کمتر به صورت قاچاق در کشورمان حضور دارد.

موسوی‌مجد افزود: در سال‌های گذشته شرکت‌های ایرانی با صرف هزینه‌های سنگین، خطوط تولیدی این دو شرکت را راه‌اندازی کرده بودند، اما با خروج کره‌ای‌ها، این خطوط متوقف و کارگران‌شان بیکار شدند.

منبع: ایرنا

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد