پیش‌بینی قیمت خودرو تا شب عید

پیش‌بینی قیمت خودرو تا شب عید

به گفته فعالان بازار بیشتر خودروها با ثبات قیمتی روبه‌رو هستند و با آرام گرفتن نوسانات بازار ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو تا حدی ثابت مانده ، در این شرایط با توجه به اینکه پیش‌بینی خاصی برای افزایش قیمت خودرو در بازار نمی‌شود، تقاضای کاذب برای خرید خودرو در بازار تقریبا حذف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، فعالان بازار با اشاره به ثبات نسبی قیمت خودرو در بازار معتقدند این ثبات قیمتی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

در این مورد سعید موتمنی ريیس اتحادیه نمایشگا‌ه‌داران خودرو با بیان اینکه قیمت‌های خودرو در بازار نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت دلار از کانال 22 هزار تومان به کانال 24 هزار تومان رسید و نوسانات ارزی لحظه‌ای اتفاق افتاد، کاهش قیمت خودرو در بازار تقریبا متوقف شد، ولی افزایش قیمتی نیز نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در مورد بازار بعد از عید نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی کرد، اظهار کرده که شرایط بازار در سال آینده به وضعیت عرضه خودرو، نوسانات ارزی و سیاست‌های اقتصادی دولت بستگی دارد. موتمنی با بیان اینکه طی روزهای اخیر دوباره مشتریان و خریداران با بازار کنار آمده‌اند، تاکید کرده که در حال حاضر تقاضای کاذب در بازار خودرو فروکش کرده و تقاضایی برای سرمایه‌گذاری برای خرید خودرو و فروش آن در بازار شب عید وجود ندارد.

در همین زمینه محمد اولیایی، یکی از فعالان بازار خودرو نیز به خبرگزاری فارس گفته است بازار کنونی برای شب عید نیز برقرار خواهد بود و نوسان قیمت قابل‌توجهی در بازار خودرو نخواهیم داشت.

وی در مورد زمان ایجاد رونق در بازار خودرو نیز گفت:‌ رونق فروش زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت ارز پایدار باشد؛ یعنی حداقل به مدت دو تا سه هفته نرخ ارز، یک رقم مشخص باشد. در حال حاضر فروشنده خودرو به‌ویژه برای خودروهای صفر مدل 98 در بازار زیاد است و در این شرایط با کاهش تقاضای خرید به‌دلیل کاهش سفرها روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فردی که احتیاج واقعی به خودرو داشته باشد برای خرید به بازار مراجعه می‌کند، اما با توجه به شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌ها، تقاضای خرید خودرو کاهش یافته است. به گفته وی، در حال حاضر فروشنده خودرو در بازار زیاد است، به‌ویژه برای خودروهای صفر مدل 98، تعداد فروشندگان در بازار قابل‌توجه هستند.

منبع:دنیای‌اقتصاد

اخبار مرتبط با بازار خودرو را در صفحه اختصاصی اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد