تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن در پتروشیمی گچساران

تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن در پتروشیمی گچساران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی گچساران با ظرفیت یک میلیون تن اتیلن سالانه، هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 2700 نفر در حال حاضر در این پتروشیمی مشغول به کار هستند.

خواندن 2دقیقه

به گزارش بورس نیوز، سید حشمت الله صمیمی دوست اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد که بر اساس ظرفیت‌های استان در حال اجراست در‌های پتروشیمی است.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری پتروشیمی در استان کهگیلویه بویراحمد 30 هزار میلیارد تومان است که تاکنون بیش از 16 هزار میلیارد تومان هزینه شده و عمده این میزان در دولت تدبیر و امید بوده است.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت تولید اتیلن در شیمی گچساران سالانه یک میلیون تن بوده و تامین کننده مواد اولیه پتروشیمی دهدشت صنایع پلیمر گچساران است که هر کدام سالانه 300 هزار تن اتیلن از این پتروشیمی در رفع می‌کنند و 400 هزار تومان مازاد دارد پیشنهاد می‌شود در شهرستان بهميی با توجه به نزدیکی به پالایشگاه بیدبلند یک طرح پتروشیمی اجرا و احداث شود.

صمیمی تصریح کرد: یکی از پتانسیل‌های خوبی می‌توان برای پتروشیمی پیشنهادی برای شهرستان بهميی در نظر گرفت بحث تامین آب است که هم اکنون 3 میلیون متر مکعب آب به بخش صنعت از طریق سد کوثر تخصیص داده شده است. همچنین نزدیکی به بنادر جنوبی و بزرگراه اهواز به شیراز از دیگر مزیت‌ها و ویژگی‌های شهرستان بهمنی است.

وی ادامه داد: هم اکنون 3 طرح پتروشیمی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط هلدینگ اقتصادی خلیج فارس در حال اجراست که اجرای طرح پتروشیمی در شهرستان بهمیی نیز امکان پذیر است انتظار داریم وزارت نفت و سمت موظف شوند موافقت لازم را با این پتروشیمی انجام دهند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی 750 مگاباتی کهگیلویه یکی از پروژه‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد است که در صورت اجرا شده نقش مهمی در توسعه منطقه خواهد داشت انتظار داریم حوزه معاون اول ريیس جمهور به این پروژه توجه داشته باشند.

صمیمی دوست تاکید کرد: این طرح مهم 227 میلیون یورو تسهیلات ارزی نیاز دارد که نیازمند همکاری بانک عامل وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی است.

وی بیان کرد: پتروشیمی گچساران با ظرفیت یک میلیون تن اتیلن سالانه، هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 2700 نفر در حال حاضر در این پتروشیمی مشغول به کار هستند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی دهدشت اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در حال حاضر 500 نفر در این پتروشیمی مشغول به کار هستند.

صمیمی دوست افزود: پتروشیمی صنایع پلیمر گچساران نیز یکی دیگر از پتروشیمی‌های این استان است که هم اکنون چهار درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 120 میلیارد هزینه شده و 300 نفر هم اکنون در این طرح اقتصادی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن پالایشگاه سوخت سبز (بایو اتانول) شهر باشت بیان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومان اجرا خواهد شد که 400 میلیارد تومان آن از طریق سازمان ایدرو و 400 میلیون تومان دیگر از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌شود که با بانک سپه رایزنی‌های صورت گرفته که نیاز به کنسرسیوم است و در صورت بهره برداری از این پروژه مهم برای اشتغال زایی مردم منطقه، کشاورزی منطقه را رونق می‌دهد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد