جریان‌های نقدینگی را درست بشناسید

جریان‌های نقدینگی را درست بشناسید

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشند که بازار در دقایق انتهایی از خود سیگنالی را مخابره کرد و آن‌هم چگونگی بسته شدن بورس در وقت‌های اضافه بازار بود.
 
 
به گزارش بورس نیوز، طبق پیش‌گشایشی که در روز گذشته عنوان شد، بورس تهران در روز معاملاتی پیش روی خود اگر نقدینگی انبوهی را زیر تابلوی خود، نبیند؛ نمی‌توان انتظار این ممکن را داشت که مقاومت پیش روی شاخص‌کل شکسته شود و متاسفانه همین رفتار نیز در زیر تابلوی بورس مشاهده شد.
 
بازارسرمایه تحت دو عامل باعث افت شاخص هم‌وزن و البته شاخص‌کل بازارسرمایه شد؛ ابتدا سهامداران به خاطر شرایط تعطیلات پیش‌رو و البته نقدینگی، خواهان پیاده‌شدن از سهم‌ها بودند تا به نقدینگی در این هفته دست پیدا کنند و از طرف دیگر، بسیاری از سهامداران به خاطر مجامع بی‌کیفیت برخی شرکت‌ها و البته قفل شدن چندروزه سهم‌ها که این روز‌ها صدای همه را درآورده است، تمایلی به شرکت در جمع سهامداران مجامع شرکت‌ها را ندارند.
 
 
1400/04/28 - 07:58
ترسی شبیه به احتیاط!
احتیاط در بازار معامله‌گران دلاری تا آنجایی که پیش رفت که دلار 24 هزارتومانی به مرز نیمه خود رسید و گمانه‌زنی‌ها برای تعادل دلار هرروز بیش از روز گذشته در بین اهالی این بازار پررنگ‌تر می‌شود؛ همین انتظار کاهشی روند دلار و البته سکه را نزولی کرده و باعث شده تا معامله‌گران بازار‌های موازی با ترسی شبیه به احتیاط دست به خریدوفروش بزنند.
1400/04/28 - 07:57
سکه بازاری پر از خالی
معامله‌گران سکه در بازار تهران و بازار فردوسی نیز این روز‌ها باآنکه باید بازار آن‌ها به خاطر اعیاد مذهبی سکه باشد و جنب‌وجوش بازار آن‌ها جای سوزن انداختن نباشد، آن‌قدر به خاطر طمع و حیله خود غرق در گرانی سکه بازار را فروبرده‌اند که هیچ خریداری اگر در چشم‌وهم‌چشمی اسیر نشده باشد، حتی کلاه‌خود را از زمین این بازار هم برنمی‌دارد.
 
نرخ سکه بهار آزادی نیز به 10 میلیون و 500 هزار نزدیک شده و احیانا با نزدیک شدن به ماه محرم، رکود بیشتری از بازار را فرا خواهد گرفت.
1400/04/28 - 07:56
قیمت رمز ارزها، فرونشست
توییت‌بازی‌های بزرگان بازار رمز ارز‌ها گرچه شوک مقطعی را به این بازار وارد کرده و این پرنده رو به افول گه گاهی شیب صعودی را می‌پیماید اما؛ اقبال معامله‌گران به این بازار‌ها حسابی کمرنگ شده و باید دید که آیا، دوج و بیت‌کوین می‌تواند مسیر گذشته خود را بپیماید یا خیر؛ فعلا بیت کوین به قیمت 31 هزاردلاری در حال نشست قیمتی است.
 
1400/04/28 - 07:55
بازار امروز نوبت کیست
سهامداران عزیز باید توجه داشته باشند که بازار در دقایق انتهایی از خود سیگنالی را مخابره کرد و آن‌هم چگونگی بسته شدن بورس در وقت‌های اضافه بازار بود.
 
اهالی قدیمی بازار کاملا بر این نکته واقف هستند که بازار در بخش انتهایی آن، خوب بسته‌شده و رفتار معامله‌گرانه سهامداران باعث شد که تا در دقایق ابتدایی بازار امروز، بورس در پیش‌گشایش خود روند متعادلی را آغاز کند تا رفتاری معقول‌تری را نسبت به دیروز از خود نشان دهد اما؛ باید به این نکته تاکید کرد که بورس نیازمند حجم نقدینگی بوده تا بتواند سطح‌هایی از شاخص که در سال گذشته از دست داد را دوباره فتح کند! بنابراین اگر حجم نقدینگی بار دیگر از قسمت پارکینگ به زیر تابلوی بورس روانه شود، می‌توان به‌روز‌های آتی، امیدوار بود.
 
از همین رو، پیش‌بینی می‌شود که در بازار فردا روند تعادلی که در آغاز معاملات شاهد خواهیم بود نیز تا پایان ادامه داشته باشد و انتظار سورپرایز صعودی را از وضعیت فعلی بازار نخواهیم داشت.
 
سهامداران عزیز به این نکته توجه ویژه داشته باشید که پرتفوی خو را خالی از سهم‌هایی که افزایش سرمایه را در چنگ دارند نگذارید، زیرا برخی از این سهم‌ها کاملا به کف قیمت اسمی خود رسیده‌اند و جذابیت به این بخش از بورس رسیده است.
 
سهامداران گران‌قدر از سوی دیگر، اصلا به ورود بدون اطلاع کافی به سهم‌ها تن ندهید و از کانال‌های سیگنالی دوری‌کنید؛ نقاط ورود را بر اساس تکنیکال، جریان نقدینگی و دیگر فاکتور‌ها شناسایی کنید، زیرا نقطه ورود شما، حکم مرگ و زندگی سرمایه شما را دارد؛ همان‌طور که در ابتدای این گزارش نیز اشاره شد، اغلب بازار‌های موازی در رکود و سکون دست‌وپا می‌زنند و احتیاط معامله‌گران آن‌ها باعث شده بورس بار دیگر رنگ و لعاب جدیدی را به خود بگیرد پس، ورود نقدینگی موازی‌ها را با جریان نقدینگی هوشمند، اشتباه نگیرید.
 
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد