تعیین دستمزد در اختیار وزیر نیست

تعیین دستمزد در اختیار وزیر نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعیین دستمزد در اختیار وزیر نیست و قانون تعیین کرده دستمزد به صورت سه جانبه در شورای عالی کار تعیین شود و هر ساله با توجه به مقتضیات زمان تعداد جلسات شورای عالی کار و چانه زنی‌ها متفاوت است.

به گزارش بورس نیوز، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت دستمزد، اظهار کرد: دستمزد باید به صورت سه جانبه تعیین شود. فردا جلسه شورای عالی کار است و امیدواریم نقطه نظرات شرکای اجتماعی (دولت کارگر کارفرما) به هم نزدیک شود و دستمزد تعیین شود.

وی با بیان اینکه تعیین دستمزد در اختیار وزیر نیست، گفت: قانون تعیین کرده است دستمزد به صورت سه جانبه در شورای عالی کار تعیین شود و هر ساله با توجه به مقتضیات زمان تعداد جلسات شورای عالی کار و چانه زنی‌ها متفاوت است.

وزیر کار با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه با حضور شرکای اجتماعی تشکیل شده است و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، گفت: اگر تاکنون دستمزد تعیین نشده است به دلیل این است که به نقطه نظر یکسانی نرسیده اند. درباره اینکه فردا دستمزد تعیین می‌شود یا خیر پیش بینی و برآوردی ندارم، اما تا پایان سال باید دستمزد تعیین شود.

مرتضوی اظهار کرد: قانون در تعیین دستمزد می‌گوید دستمزد باید به صورت اتفاق آرا یا حداکثر آرا تعیین شود.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد