شاهکار جدید رنو را ببینید + تصاویر

شاهکار جدید رنو را ببینید + تصاویر

مینی‌ون رنو اسپیس در نسل جدید خود به یک کراس‌اوور اندازه متوسط تبدیل شده که روی پلت‌فرم مشترک با نیسان ایکس‌تریل ساخته...

رنو مینی‌ون محبوب خود، اسپیس را در نسل ششم به یک کراس‌اوور تبدیل کرده است. اسپیس جدید اشتراکات زیادی با مدل آسترال دارد اما از فاصله محوری کشیده‌تر و کابین بزرگ‌تری بهره می‌برد که در نسخه‌های پنج یا هفت‌نفره قابل انتخاب خواهد بود. در نگاه اول، کاملا مشخص است که اسپیس بر اساس آسترال ساخته شده زیرا این دو کراس‌اوور در بسیاری از قسمت‌های بدنه مثل بخش جلویی باهم یکسان هستند. بااین‌حال، از ستون B به بعد اسپیس خودروی بزرگ‌تری با فرم اتاق متفاوت و انتهای عمودی‌تر است هرچند که هنوز هم شباهت با آسترال را نشان می‌دهد.

اسپیس جدید 4,722 میلی‌متر طول دارد و فاصله محوری آن 2,738 میلی‌متر است که این یعنی 212 میلی‌متر از آسترال کشیده‌تر است اما هنوز از نسل قبلی مینی‌ون خود کوتاه‌تر خواهد بود. این کراس‌اوور جدید فرانسوی در سه تیپ مختلف شامل تکنو، لاکزیریس آیکونیک و اسپریت آلپین به بازار عرضه می‌شود. در داخل خودرو داشبورد با صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر لمسی عمودی 12 اینچی از آسترال گرفته شده است. رنو اما مجموعا شش پورت USB-C، یک پد شارژ بی‌سیم و دو خروجی برق 12 ولت را به کراس‌اوور جدید خود اضافه کرده است.

در تیپ‌های بالا رده نیز نورپردازی داخلی 48 رنگ و سیستم صوتی هارمن کاردون با 12 بلندگو ارايه می‌شود درحالی‌که تیپ اسپریت آلپین با تودوزی آلکانترا و چرم مصنوعی ارايه می‌شود و تیپ آیکونیک از چرم و تریم‌های چوبی بهره می‌برد. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های داخلی اسپیس سانروف پانورامای سفارشی با طول 133 سانتی‌متر و عرض 84 سانتی‌متر است.

همان‌طور که گفته شد، اسپیس در نسخه‌های پنج یا هفت‌نفره بدون تفاوت قیمت قابل خریداری خواهد بود. صندلی‌های ردیف دوم می‌توانند تا 220 میلی‌متر به جلو یا عقب کشیده شوند و هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، 160 لیتر فضای بار وجود خواهد داشت. با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، بسته به موقعیت صندلی‌های ردیف دوم این رقم به 477 تا 677 لیتر افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که حجم صندوق در نسخه پنج‌نفره بین 581 تا 777 لیتر خواهد بود.

رنو اسپیس مدل 2024 در ابتدا فقط با یک پیشرانه هیبرید عرضه می‌شود که دارای موتور 1.4 لیتری سه سیلندر توربوشارژ همراه محرک الکتریکی و باطری لیتیوم یونی 2 کیلووات ساعتی است. این سیستم مجموعا 200 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس اتوماتیک صرفا به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. اسپیس ظرف 8.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به لطف پیشرانه هیبریدی، اسپیس جدید به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر 4.6 لیتر بنزین مصرف و 104 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. برد کلی خودرو هم با هر بار سوخت‌گیری کامل 1100 کیلومتر خواهد بود.

این کراس‌اوور بر اساس پلت‌فرم CMF-CS ساخته شده که در نیسان ایکس‌تریل، میتسوبیشی اوت‌لندر و آسترال بکار رفته است. این خودرو در عقب به سیستم تعلیق چند اتصالی مجهز است و تا 32 سیستم کمک‌راننده و همین‌طور سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب برای آن قابل سفارش خواهد بود که دایره چرخش را به 10.4 متر (مشابه کلیو) می‌رساند. رنو اسپیس جدید از همین بهار قابل سفارش خواهد بود. این ماشین در کارخانه اسپانیا در کنار آسترال تولید می‌شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد